احتمال معرفی سرویس ویدیویی آنلاین فیسبوک در ماه آینده

سرویس‌های ویدیویی آنلاین از پرطرفدارترین وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی هستند و فیسبوک حالا تصمیم گرفته در این عرضه هم فعالیت کند. سرویس ویدیویی آنلاین فیسبوک تا ماه آینده رسما معرفی می‌شود

فیسبوک در تلاش است سرویس آنلاین پخش ویدیو را تا اواسط ماه اوت معرفی کند. مدت‌ها بود که شایعه‌هایی درباره تصمیم این شبکه اجتماعی برای معرفی و عرضه یک سرویس آنلاین ویدیویی می‌شنیدیم. گفته می‌شود که این سرویس احتمالا با تعدادی ویدیو کلیپ کوتاه برای جذب مخاطبان کم سن و سال‌تر معرفی خواهد شد. فیسبوک پیش‌ازاین اعلام کرده بود که سرویس مذکور را در ماه ژوئن معرفی می‌کند اما ظاهرا قرار است وعده‌اش را با دو ماه تأخیر محقق کند. کمپانی فیسبوک از سایر شرکایش در تولید این پروژه درخواست کرده که با سرعت بیشتری به تحویل بخش‌های اولیه این سرویس بپردازند و آن را تا نیمه ماه اوت حتما آماده عرضه کنند.

نکته جالب اینجاست که ظاهرا فیسبوک فعلا نمی‌خواهد با HBO و Netflix به‌طور مستقیم رقابت کند و اغلب کلیپ‌هایش ۵ تا ۱۰ دقیقه‌ای هستند. این موضوع نشان می‌دهد که سرویس جدید فیسبوک احتمالا رقیب یوتیوب خواهد شد. ضمنا این سرویس قرار نیست به‌عنوان یک محصول جدا معرفی شود بلکه به شکل یک تب تازه در وب‌سایت فیسبوک، خودش را نشان خواهد داد و ویدیوها را از فید خبرها جدا می‌کند. سرویس ویدیوی مذکور قرار است اولین فاز آزمایشی‌اش را با محتوای غالب ویدیوهای کوتاه آغاز ‌کند اما فیسبوک می‌خواهد بعد از افزایش محبوبیت آن میان کاربران، ویدیوهای بلندی مانند سریال‌های تلویزیونی را هم به آن اضافه کند. درواقع فیسبوک قصد دارد با ارائه ویدیوهای کوتاه، نظر مخاطبان نوجوان و کم و سال را جلب کرده و با ارائه ویدیوهای بلند هم مخاطبان جوان و بزرگسال را جذب کند. این کمپانی هنوز درباره سرویس عضویت کاربران هیچ تصمیمی نگرفته و احتمالا تمام درآمد سرویس ویدیویی از تبلیغات خواهد بود که سهم فیسبوک هم از آن حدودا ۴۵% است.

شرکای محتوایی فیسبوک در توسعه سرویس آنلاین ویدیویی کمپانی‌های Group Nine Media، BuzzFeed، ATTN و Vox Media هستند. البته همه این کمپانی‌ها قرار است تنها در ارائه کلیپ‌های کوتاه فعالیت کنند و زمانی که فیسبوک بالاخره ویدیوهای بلندش را ارائه کند، تنها تهیه‌کننده این محتوا خواهد بود و بدین ترتیب درآمد عاید از تبلیغات آن هم تنها به خودش خواهد رسید. حدس می‌زنیم که فیسبوک برای معرفی این سرویس تازه برنامه‌های جالبی داشته باشد. بدون شک بازخوردها و نظرات کاربران همان چیزی است که در آینده باعث تغییرات و بهبود سرویس مذکور خواهد شد.

Call Now Button