زیان بخش موبایل ال‌جی در پی فروش ضعیف G6

موقعیت ال‌جی در صنعت موبایل و طی فصل‌های گذشته مالی ناامید کننده بوده و در سه ماهه دوم ۲۰۱۷ هم با ضرر ۱۱۷ میلیون دلاری روبرو شده. هرچند این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل و زیان ۱۳۲ میلیون دلاری آن کاهش یافته، همچنان رقم قابل توجهی است.

پرچمدار ال‌جی در سال گذشته با استقبال محدودی روبرو شد و فروش کمی را تجربه کرد اما با ظهور شایعات و تصاویر G6 انتظارات بالا رفت و به نظر می‌رسید همه چیز در حال بهتر شدن است.

الجی نخستین شرکت عرضه‌کننده گوشی‌هایی با حاشیه محدود و نسبت تصویر ۱۸:۹ بود و تمام این ویژگی‌ها باعث شد جی ۶ از برترین محصولات ال‌جی باشد، اما پس از عرضه مشخص شد باز هم دیر بوده است.

هرچند ارزش کمپانی به تازگی به ۲٫۳۹ میلیارد دلار رسیده اما بخش موبایل آن با زیان ۱۱۷ میلیون دلاری وضعیت ایده‌آلی ندارد. ضرر کاهش یافته اما چند میلیون دلار تفاوتی نمی‌کند. طبق گفته ال‌جی ضرر به دلیل فروش کمتر از انتظار G6 و همچنین افزایش قیمت اجزای مورد استفاده در ساخت و هزینه تولید است.

جی ۶ از برترین محصولات ال‌جی است اما به شکل هوشمندانه‌ای عرضه نشد و تنها چند روزی بازار آمریکا را در دست داشت و باز هم مغلوب سامسونگی شد که در کنار تولید محصولات عالی، تیم و بودجه تبلیغاتی دارد که برای ال‌جی بیشتر شبیه به رویا می‌ماند.! این روزها صرف ساخت یک محصول با کیفیت کافی نیست و باید با استراتژی قدرتمند بازاریابی خریداران را قانع کنید که محصول شما از رقیبان بهتر است، تا زمانی که ال‌جی به درک درستی از این مسئله برسد می‌توانیم انتظار ضرر‌های بیشتری داشته باشیم.

چشم‌انداز آینده شرکت اما روشن است، از طرفی سری Q و از سوی دیگر V30. هرچند با موقعیت فعلی ال‌جی سخت می‌توان خوشبین بود.

Call Now Button