پنل جلوی گلکسی نوت ۸ و آیفون ۸ فاش شد؛ رقابت نفس‌گیر میان بهترین‌های بازار!

به‎تازگی، تصویری از پنل جلوی گلکسی نوت ۸ و آیفون ۸ فاش شده است که پرچم‎داران جدید سامسونگ و اپل را در کنار یک‎دیگر به نمایش می‌گذارد.

دو گوشی مورد انتظار تابستان امسال، گلکسی نوت ۸ سامسونگ و آیفون ۸ اپل خواهد بود که در شهریور ماه معرفی می‌شوند. این دو مدل که آتش رقابت میان محصولات سامسونگ و اپل را شعله‌ور می‏کند، احتمالاً با فاصله یک ماهه وارد بازار خواهد شد. گلکسی نوت ۸ از همان نمایشگر بدون حاشیه (فول اسکرین) گلکسی اس ۸ و گلکس اس ۸ پلاس استفاده خواهد کرد و حاشیه‎ کمی در بالا و پایین صفحه‏‎نمایش وجود دارد.

برخلاف گلکسی نوت ۸، پرچم‏دار جدید اپل که آیفون ۸ یا آیفون پرو نامیده خواهد شد؛ به مناسبت دهمین سالگرد رونمایی از گوشی‎های آیفون، از طراحی کاملاً بدون حاشیه برخوردار است و تنها حاشیه بالای صفحه برای جای‎گیری سنسورهای دوربین، تشخیص چهره و بلندگوی مخاطب وجود دارد. البته برخلاف گلکسی نوت ۸، تمامی لبه بالای نمایشگر به سنسورهای اختصاص نیافته است و  بخشی از آن، محل جای‌گیری نمایشگر همیشه فعال OLED گوشی آیفون ۸ خواهد بود.

به‌تازگی نیز، تصاویری از چین به‌دست آمده است که پنل جلوی گلکسی نوت ۸ و آیفون ۸ اپل را در کنار یک‌دیگر نشان می‌دهد. همان‏طور که در تصویر قابل مشاهده است، هر دو گوشی از طراحی تقریباً بدون حاشیه استفاده می‌کند و البته نمایشگر بزرگی نیز برای آن‎ها درنظر گرفته شده است. با این‎حال، گلکسی نوت ۸ به نمایشگر بزرگ‌تری در مقایسه با آیفون ۸ مجهز خواهد بود و با توجه به ماهیت این مدل، بزرگی نمایشگر دور از انتظار نیست.

گلکسی اس ۸ به نمایشگر ۵٫۸ اینچی مجهز شده و گلکسی اس ۸ پلاس نیز با صفحه‎نمایش ۶٫۲ اینچی خود، رقابت را برای فبلت‎های نیمه اول ۲۰۱۷ دشوار کرده است. با این‏حال، گلکسی نوت ۸ از نمایشگر ۶٫۳۳ اینچی استفاده می‎کند که براساس شایعات، نسبت ابعاد آن ۱۸٫۵ به ۹ است؛ چنین نسبت ابعادی، باعث خواهد شد تا صفحه‎نمایش فبلت پرچم‎دار جدید سامسونگ کشیده باشد. البته، گلکسی نوت ۸ برخلاف آیفون پرچم‏دار جدید اپل، از نمایشگری با لبه‎های منحنی استفاده می‎کند.

از سوی دیگر، تصویر تازه به‌دست آمده؛ آیفون ۸ اپل را به نمایش می‎گذارد. محصولی که براساس شایعات، حاشیه‏های اطراف صفحه‏نمایش تنها ۴ میلی‌متر ضخامت دارد و مانند گوشی‌های بدون حاشیه امسال، نسبت ابعاد صفحه‌نمایش آن ۱۸ به ۹ خواهد بود.

جزئیات رسمی در رابطه با زمان معرفی آیفون ۸ وجود ندارد. با این‎حال، اپل در هفته اول یا دوم شهریور از آیفون پرچم‎دار جدیدش رونمایی خواهد کرد؛ این در حالی است که گلکسی نوت ۸ سامسونگ، ۱ شهریور معرفی می‌شود و احتمالاً در همان ماه، در بازار ایالات متحده و کره جنوبی به فروش خواهد رسید. آیفون جدید اپل، هم‌چنین ممکن است با تأخیر وارد بازار شود؛ به‎طوریکه برخی از شایعه‎پردازان، عرضه آیفون ۸ را تا آبان‎ یا آذر غیرممکن می‎دانند.

Call Now Button