قابلیت جالب و متفاوت در سیستم تشخیص چهره آیفون ۸

یکی از فناوری‌هایی که برای باز کردن قفل گوشی استفاده می‌شود، سیستم تشخیص چهره است که نوع اولیه آن از چند سال قبل در سیستم عامل اندروید موجود است، اما به تازگی این فناوری از سوی شرکت‌های بزرگ دستخوش تغییراتی شده و قرار است در iPhone 8 شاهد حضور نسل جدید از آن باشیم.

در حالی که استفاده از سنسور اثر انگشت یک راه مطمئن و فراگیر در تامین امنیت گوشی‌های هوشمند موجود است، تولید کنندگان گوشی‌های هووشمند به همین زودی به دنبال معرفی فناوری جدیدی برای باز کردن قفل دستگاه هستند. سامسونگ سیستم اسکن عنبیه و تشخیص چهره را معرفی کرد و به نظر می‌رسد اپل هم به فکر معرفی یک سامانه تشخیص چهره است که احتمالا در آیفون ۸ شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.

در حال حاضر استفاده از قابلیت تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی به این معنی است که شما باید گوشی را در مقابل صورت خود بگیرید تا دوربین بتواند صورت شما را اسکن کند. اما به لطف خبری از iHelp BR که کدهای جالبی را کشف کرده، مطلع شدیم که کوپرتینویی‌ها به راه حلی برای این مشکل رسیده‌اند.

رشته کدهای «AXRestingPearlUnlock» و «com.apple.accessibility.resting.pearl.unlock» موجب ایجاد سوال شده‌اند که آیا فناوری تشخیص چهره به کار رفته در آیفون ۸ هنگامی که گوشی در حالت استندبای است هم فعال است، مثلا زمانی که روی سطحی قرار دارد. اگر چنین باشد، دیگر نیازی نیست که کاربر هر بار برای باز کردن قفل گوشی آن را بردارد. البته همه چیز به زمان معرفی این قابلیت و رونمایی از آیفون ۸ بستگی دارد و تا آن زمان نمی‌توانیم درباره نحوه عملکرد اسکنر چهره اپل اظهار نظر کنیم.

Call Now Button