سرانجام AQUOS S2 معرفی شد؛ بدون حاشیه ترین گوشی حال حاضر بازار

شارپ در مراسمی در پکن از گوشی جدیدش که چندین روز تصاویر مختلفی از آن منتشر می‌شد رونمایی کرد. گفته می‌شود این اولین گوشی بدون لبه از دو گوشی‌ای است که این شرکت قصد دارد تا پایان امسال معرفی کند.

 

در روزهای اخیر اخبار و شایعات فراوانی را در مورد گوشی هوشمند جدید شارپ به اطلاعتان رساندیم و امروز این شرکت ژاپنی در مراسمی در پکن از این گوشی پرده برداشت. با این حال گرچه برخی از ویژگی‌های آن با اطلاعات افشا شده همخوانی دارد، اما برخی از انتظاراتی که از آن می‌رفت را نیز برآورده نکرده است.

AQUOS S2 صفحه نمایشی ۵٫۵ اینچی از نوع LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (۲۰۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) داشته که با گوریلا گلس محافظت می‌شود. نکته قابل توجه در این گوشی طراحی بدون لبه آن است. فاصله بین لبه نوار بالایی و صفحه نمایش به کمترین مقدار خود رسیده و تنها قسمتی از آن را دوربین سلفی اشغال کرده است. با این حال بر خلاف انتظارات و شایعات AQUOS S2 به حسگر اثر انگشت داخل صفحه مجهز نیست و در قسمت پایین گوشی یک نوار با اندازه استاندارد قرار گرفته که در آن دکمه Home با حسگر اثر انگشتِ داخل آن تعبیه شده است. البته شارپ سعی کرده تا حد امکان این دکمه را باریک طراحی کند (۳٫۶ میلی‌متر) و با همین ترفند موفق شده به نرخ صفحه نمایش به بدنه ۸۷٫۵ درصد برسد که در حال حاضر بالاترین نرخ صفحه‌ نمایش به بدنه در بازار محسوب می‌شود. این صفحه نمایش نسبت ابعادی ۱۷:۹ را به نمایش در می‌آورد که اگر نوار نوتیفیکشن را در نظر نگیریم به همان نسبت استاندارد ۱۶:۹ می‌رسد.

به عنوان مقایسه با دو گوشی پرچم‌دار دیگری که امسال با عنوان «گوشی‌های بدون لبه» معرفی شدند و هر دو فاقد دکمه Home فیزیکی هستند، شارپ عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته است: گلکسی اس ۸ پلاس نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۴ درصدی و ال‌جی جی ۶ نسبت ۷۸٫۶ درصدی دارد. از نظر ابعاد و وزن نیز این گوشی از اس ۸ سبک‌تر و جمع‌ و جورتر به نظر می‌رسد: ابعاد ۱۴۱٫۸ در ۷۲٫۰۴ در ۷٫۹ میلی‌متر با وزن ۱۴۰ گرم.

این گوشی در دو نسخه عرضه می‌شود: نسخه‌ای با پردازنده اسنپدراگون ۶۳۰، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و نسخه‌ای با پردازنده اسنپدراگون ۶۶۰، ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی. هر دو پردازنده مذکور از پردازنده‌های جدید کوالکام هستند که با فرایند ۱۴ نانومتری تولید شده‌اند و مصرف انرژی پایینی دارند. هر دو نسخه از باتری ۳۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برند که از فناوری Quick Charge 3.0 نیز پشتیبانی می‌کنند. در هر دو نسخه می‌توان از حافظه‌های جانبی نیز استفاده کرد. آکوس اس ۲ از دو درگاه سیم‌ کارت برخوردار است.

اما شارپ برای دوربین محصول جدیدش نیز به سراغ مدل‌ جدید دوربین‌ها یعنی دوربین‌های دوگانه رفته است. یکی از دوربین‌ها ۲۱ مگاپیکسلی با بزرگی دریچه دیافراگم f/1.75 است که تصاویر را به صورت معمول ثبت کرده و دوربین دوم ۸ مگاپیکسلی با بزرگی دریچه دیافراگم f/2.0 است که عمق تصاویر را ثبت می‌کند. این دو دوربین به صورت عمودی زیر هم در پشت گوشی جای گرفته‌اند. دوربین سلفی این محصول نیز ۸ مگاپیکسلی است.

AQUOS S2 در چهار رنگ سیاه، سفید، آبی و سبز و به صورت پیش‌فرض با اندروید ۷٫۱٫۱ عرضه می‌شود. قیمت نسخه با رم ۴ گیگابایتی حدود ۳۷۲ دلار و قیمت نسخه با رم ۶ گیگابایتی حدود ۵۲۱ دلار تعیین شده است. شارپ این گوشی را فعلا در چین عرضه می‌کند و معلوم نیست برنامه‌ای برای عرضه جهانی آن وجود دارد یا خیر. با این حال اینکه شارپ پس از فروخته شدن به فاکسکان بعد از مدت‌ها گوشی خود را در چین رونمایی کرده، می‌تواند نشان‌دهنده آن باشد که این شرکت کم کم قصد دارد از بازار ژاپن خارج شده و به بازارهای جهانی بیاید.

Call Now Button