پتنت جدید اپل برای محافظت از شما در مقابل افراد فضول!

پتنتی که اخیرا از اپل منتشر شده نشان می‌دهد این شرکت در حال کار بر روی نوعی نمایشگر است که می‌تواند زاویه نمایش تصویر را به دلخواه کاربر محدود کند.

احتمالا همه ما با این صحنه مواجه شدیم که در اتوبوس، مترو یا هر جای عمومی دیگری در حال کار با گوشی‌مان هستیم و اطرافیانمان روی گوشی‌مان سرک می‌کشند. اتفاقی که برای بسیاری از ما آزاردهنده است، هرچند شاید واقعا در حال مرور مطلبی خصوصی با گوشی‌مان نباشیم. این روزها گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش‌هایی تولید می‌شوند که زاویه دید بالایی دارند تا کاربر مجبور نباشد حتما مستقیما به صفحه گوشی نگاه کنند. بنابراین شما اگر گوشی‌تان کمی زاویه داشته باشد نیز به خوبی و بدون تیره شدن تصویر می‌توانید محتوای داخل گوشی را مشاهده کنید. اما این ویژگی برای افراد فضولی که در گوشیتان سرک می‌کشند نیز بسیار مناسب است. ممکن است در حال چت با فرد خاصی باشید که نخواهید بغل دستیتان مکالماتتان را ببیند یا بخواهید هنگام وارد کردن اطلاعات حساب‌ بانکی‌تان کمی حریم شخصی داشته باشید.

برای حل این مشکل این روزها محافظ صفحه نمایش‌های مخصوصی تولید شده که زاویه دید را کاهش می‌دهد و تنها زمانی می‌توانید محتوای گوشی را مشاهده کنید که به صورت کاملا مستقیم به آن نگاه کنید. گرچه این محافظ‌ها کار راه انداز هستند، اما یا باید همواره از آن‌ها استفاده کنید که به معنی محدود شدن زاویه دیدتان حتی در مواقعی است که محدودیتی ندارید یا اینکه هر بار که در موقعیت خاص قرار می‌گیرید باید از یک محافظ صفحه جدید استفاده کنید.

جدیدترین پتنتی که اپل ثبت کرده نشان می‌دهد که این شرکت به فکر حل این مشکل است. اپل با پتنتی که ثبت کرده قصد دارد این ویژگی را به قابلیتی سخت‌افزاری در آیفون و آیپد تبدیل کند تا در هر زمان بتوان آن را فعال یا غیرفعال کرد.

این پتنت که در فوریه ۲۰۱۶ ثبت شده صفحه نمایشی را توصیف می‌کند که یک واحد نور پس زمینه داشته و این واحد نور را می‌تواند از طریق لنزهایی کنترل کرد تا تصاویر صفحه نمایش تنها در یک جهت یا زاویه خاص نشان داده شوند.

هرچند که فعلا خبری نداریم که اپل این پتنت را وارد مراحل اجرایی کرده یا نه، اما احتمال اینکه در نسل‌های بعدی آیفون به کار گرفته شود کم نیست. تنها نکته مطرح در این بخش «زمان» است. اینکه چقدر طول می‌کشد که این پتنت واقعا در آیفون و آیپد اجرایی شود و کسی چه می‌داند، شاید بعد از آن به مک نیز بیاید. از طرف دیگر باید به خاطر داشته باشیم که بسیاری از اوقات پتنت‌ها در حد یک ایده انتزاعی باقی مانده و اجرایی نمی‌شوند.

Call Now Button