آیفون ۸ به هیچ عنوان ارزان نخواهد بود

مدیر اجرایی شرکت تولید کننده آیفون اظهار کرد که به دلیل دشواری‌های ساخت صفحه نمایش، iPhone 8 محصولی گران‌قیمت خواهد بو

مدیر اجرایی کمپانی قدرتمند فاکس‌کان، Luo Zhongsheng، در مطلبی که در شبکه اجتماعی چینی Weibo منتشر کرد (و سپس به سرعت پاک شد) مدعی شده که iPhone 8 ابدا محصولی ارزان قیمت نیست!

مشکل عمده‌ای که باعث گران بودن آیفون ۸ شده است از صفحه نمایش OLED این گوشی نشات می گیرد. بریدن نمایشگر به این شکل، کار دشواری محسوب می‌شود و هزینه‌ آن‌ هم بالا است. بازده خط تولید نمایشگر OLED تنها ۶۰ درصد است و احتمالا به همین خاطر آیفون ۸ ارزان نباشد.

به نظر می‌رسد علت اصلی افزایش قیمت این صفحه نمایش نه عملکرد و کیفیت، بلکه شکل خاصی است که در لبه‌های آن برش خورده است. با توجه به تصاویر و طرح‌هایی که از آیفون ۸ تا به حال به بیرون درز کرده به نظر می‌رسد که ایجاد چنین شمایلی هم زمان بسیاری برای تولید می‌برد و هم هزینه تولید را افزایش می‌دهد.

به طور کلی این امر با گزارش اخیر ETNews درباره دشواری‌های تولید و قیمت صفحه نمایش و همچنین افزایش قیمت آیفون همخوانی دارد.

با توجه به اینکه شرکت سامسونگ وظیفه تولید این صفحات نمایش را برای آیفون ۸ در اختیار دارد به نظر می‌رسد نمی‌تواند آن‌ها را با تعداد بسیار بالایی که اپل در ابتدا مد نظر داشته تولید کند. قیمت بالا و همچنین دشواری‌های تولید ممکن است باعث عرضه محدود آیفون ۸ در بازار باشد.

طبق بعضی گزارش‌های منتشر شده آیفون ۸ حدود ۱۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت، هرچند بعضی تحلیل‌گران می‌گویند که ممکن است کاربران با قیمتی بالاتر از این هم روبرو شوند.

Call Now Button