مشخصات‌فنی نوکیا ۸ فاش شد؛ نمایشگر ۵٫۲۵ اینچی Quad HD

به‌‏تازگی، سه تصویر واقعی از یک گوشی که گفته می‌شود نوکیا ۸، پرچم‎دار جدید شرکت HMD Global با برند «نوکیا» است؛ به‎دست آمده که مشخصات‌فنی این مدل را فاش می‎‌کند.

سه تصویر تازه منتشر شده از گوشی پرچم‌دار نوکیا ۸، شایعات پیشین را پیرامون مشخصات سخت‎افزاری این مدل تأیید می‎کند. پرچم‎دار جدید نوکیا با شماره مدل TA-1012 در آزمون‌های مختلف فاش شده است و تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام به نوکیا ۸ قدرت می‎دهد؛ چیپ‌ست مذکور، تراشه پرچم‎دار کوالکام برای سال ۲۰۱۷ است که از هشت هسته پردازشی با فرکانس ۱٫۹ گیگاهرتز استفاده می‌کند. هم‎چنین، واحد پردازشگر گرافیکی (GPU) آدرنو ۵۴۰، قدرت پردازش گرافیکی تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ را تأمین خواهد کرد.

نوکیا ۸ با یک نمایشگر ۵٫۲۵ اینچی Quad HD همراه خواهد بود و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل برای آن درنظر گرفته شده است؛ به همین جهت در هر اینچ از نمایشگر، نزدیک به ۵۵۹ پیکسل وجود دارد. البته در شایعات گذشته، اشاره شده بود که نوکیا ۸ با نمایشگر ۵٫۳ اینچی عرضه می‎شود؛ در این صورت، تراکم پیکسلی کم‏تر از مقدار فاش شده خواهد بود. هم‌چنین، تصاویر جدید تأیید می‌کند که مدل پایه نوکیا ۸ به چهار گیگابایت رم و سیستم‎عامل اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ مجهز خواهد بود؛ هم‌چنین، به‌روزرسانی امنیتی ماه جولای روی نوکیا ۸ نصب شده است.

تصاویری که از نوکیا ۸ به‌دست آمده است، چندان واضح نیست و به همین جهت، طراحی نهایی آن‌را نشان نمی‎دهد؛ اما به‌‏نظر می‌رسد مدل فاش شده، شباهت‎‌های زیادی به گوشی جدیدی داشته باشد که پیش‌تر توسط HMD Global برای تبریک روز جهانی گربه به نمایش گذاشته شده بود.

 نوکیا ۸ به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود و گمان می‌روند کارل زایس، لنزهای دوربین دوگانه را توسعه داده باشد؛ هرچند، تعدادی از تصاویر پیش‌تر به‌دست آمده از نوکیا ۸، هیچ اشاره‌ای به استفاده از لنزهای کارل زایس در گوشی نوکیا ۸ ندارد. علاوه‌براین، نوکیا ۸ از طراحی بدون حاشیه استفاده نخواهد کرد و سنسور اثرانگشت مانند گوشی میان‌رده نوکیا ۶ در حاشیه پایین نمایشگر و در زیر دکمه Home جای گرفته است.

شرکت فنلاندی HMD Global، چهارشنبه هفته آینده (۲۵ مرداد) از گوشی نوکیا ۸ رونمایی خواهد کرد و انتظار می‎رود که این مدل در ماه سپتامبر به فروش برسد. علاوه‌براین، شایعاتی مبنی بر رونمایی از حداقل یک گوشی اندرویدی دیگر توسط نوکیا تا پایان هفته آینده وجود دارد؛ احتمالاً گوشی ارزان‌قیمت نوکیا ۲ به همراه پرچم‎دار جدید HMD Global معرفی شود.

هم‌چنین، گمان می‌رود نسخه مجهز به چهار گیگابایت رم، مقرون‌به‌‏صرفه‌ترین مدل از گوشی پرچم‎دار جدید نوکیا خواهد بود زیرا ممکن است شرکت سازنده، نسخه‌های قدرت‏مندتری از آن‎را با حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی بیشتر عرضه کند. هرچند، در حال‌حاضر مشخص نیست که مدل‌های رده‌بالای نوکیا ۸ در کدام بازارها عرضه می‌شود؛ شاید شرکت HMD Global، تمامی نسخه‎ها را به صورت گسترده عرضه کند.

Call Now Button