ضخامت بیشتر آیفون ۷s به دلیل بدنه شیشه‌ای و فریم آلومنیومی

شرکت اپل، آیفون‌های ۷s و ۷s Plus را با طراحی نزدیک به آیفون‌های ۲۰۱۶ عرضه خواهد کرد و به‌نظر می‎رسد که تغییر در جنس بدنه آن‏‌ها، باعث می‌‏شود تا ضخامت آیفون‌های جدید اپل در مقایسه با آیفون ۷ باشد.

براساس اطلاعاتی که توسط Giga Apple منتشر شده است، این نشریه اطلاعاتی را در رابطه با ابعاد آیفون‌ ۷s از یک سازنده نامشخص کیس برای گوشی‏‌های هوشمند به‌‏دست آورده که نشان می‎دهد آیفون‌های جدید اپل ضخامت بیشتری در مقایسه با آیفون‌های ۲۰۱۶ خواهند داشت.

آن‌طور که پیداست، آیفون ۷s نزدیک به ۷٫۲۱ میلی‌متر ضخامت خواهد داشت؛ این در حالی است که ضخامت آیفون ۷ تنها ۷٫۱ میلی‏‌متر بود. با احتساب برآمدگی دوربین، ضخامت آیفون ۷s به ۷٫۹۲ میلی‎متر می‎رسد؛ برای مقایسه، باید اشاره کرد که آیفون ۷ با احتساب برآمدگی دوربین، ۸٫۱۸ میلی‏‎متر ضخامت دارد. به‌طور کلی، آیفون‌ ۷s نزدیک به ۰٫۱ میلی‌متر از آیفون ۷ ضخامت بیشتری خواهد داشت؛ با این‎حال، طول و عرض آیفون ۷s نیز از آیفون‌ ۲۰۱۶ اپل بیشتر خواهد بود و این تغییرات ابعاد تنها به ضخامت محدود نیست.

علت اینکه آیفون ۷s ضخامت بیشتری در مقایسه با آیفون دارد، استفاده از بدنه‌ای از جنس شیشه برای پنل جلو و پشت گوشی و فریم آلومینیومی است که این دو را به یک‌دیگر متصل می‌کند. البته، افزایش آیفون ۷s محسوس نخواهد بود؛ به همین جهت، تشخیص ضخامت بیشتر آیفون ۷s چندان ساده نیست، حتی اگر صاحب آیفون ۷ باشید و با عرضه آیفون ۷s این مدل را خریداری کنید!

علت استفاده از بدنه از جنس شیشه برای آیفون‌های ۲۰۱۷، پشتیبانی این مدل‏‌ها از قابلیت شارژ بی‌سیم است؛ هرچند از نظر طراحی و با صرف‌نظر از بدنه شیشه‌‏ای آن‌ها، تفاوتی میان‌ آیفون ۷s با آیفون‌ ۷ وجود ندارد. البته برای استفاده از قابلیت شارژ بی‌سیم آیفون‏‌های جدید، باید داک مخصوصی را به صورت جداگانه خریداری کنید. هم‌چنین به علت حذف بدنه آلومینیومی پشت گوشی، نوارهای آنتن از پنل پشتی آیفون‏‌های ۲۰۱۷ اپل کنار گذاشته خواهد شد.

آیفون ۷s و ۷s Plus تنها آیفون‌های امسال شرکت اپل نخواهد بود؛ همان‏‌طور که می‌دانید، کوپرتینویی‌ها یک نسخه رده‎بالا و گران‌قیمت از آیفون‌های ۲۰۱۷ خود را توسعه می‌دهند که بنابر شایعات، آیفون ۸ یا آیفون پرو نامیده خواهد شد. آیفون ۷s و ۷s Plus مانند آیفون‌های ۲۰۱۶ به پنل صفحه‌نمایش LCD مجهز خواهد بود؛ این در حالی است که آیفون ۸ با نمایشگر OLED معرفی می‌شود و طراحی بدون حاشیه برای آن درنظر گرفته شده است.

هر سه مدل به صورت هم‌زمان در نیمه دوم شهریور معرفی خواهد شد؛ هرچند، مشخص نیست که آیفون ۸ به همراه آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus دراوایل پاییز به فروش خواهد رسید یا شایعات پیشین مبنی تأخیر در عرضه آیفون ۸ تا اواخر امسال محقق می‌شود.

Call Now Button