آیا گوگل می‌تواند گوشی‌های هوشمند را به ابزار سنجش سلامتی تبدیل کند؟

Senosis Health گوشی‌های هوشمند را به ابزاری برای سلامتی تبدیل می‌کند که موظف به گردآوری آمار سلامتی کاربران است. اپ توسعه داده شده توسط این شرکت می‌تواند سلامت ریه و تعداد هموگلوبین‌ها را زیر نظر بگیرد. این اپ از بخش‌های مختلف گوشی مانند سنسور شتاب سنج، میکروفون، فلش و دروبین برای انجام وظایف خود استفاده می‌کند. برای مثال، اپ مذکور برای اندازه گیری هموگلوبین از فلش دوربین برای پرتو افکنی به انگشت کاربر استفاده می‌کند.

 

Shwetak Patel فردی است که به همراه ۴ شخص دیگر از دانشگاه واشنگتن این استارت‌آپ را تاسیس کردند و این اولین باری نیست که به مالکیت شرکت دیگری در می‌آید. در سال ۲۰۱۵، Sears فناوری WallyHome Sensor آقای پتل را که تغییر در رطوبت، دما و بخار آب را اندازه گیری می‌کند، خریداری کرد.

این بار استارت‌آپ او توسط گوگل خریداری می‌شود. این غول دنیای فناوری مدتی است که به طور جدی بر فناوری‌های مراقبت از سلامت سرمایه‌ گذاری می‌کند، سال گذشته DeepMind Health را معرفی کرد که با کمک به خلق اپلیکیشن‌های مختلف، در شناسایی بیمارانی که در معرض خطرات جدی قرار دارند به پزشکان کمک می‌کند. گوگل برای تولید ابزارهای مناسب ارائه دهندگان خدمات پزشکی، از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بهره می‌گیرد، همچنین اعلام نموده که اکثر این فعالیت‌ها برای حوزه‌های چشم پزشکی و پاتولوژی دیجیتال در حال انجام است.

در نتیجه با توجه به اهمیت حوزه سلامت برای گوگل و همچنین خرید شرکت Senosis Health، می‌توان امیدوار بود که نسل آینده گوشی‌های اندرویدی از ظرفیت بیشتری برای کنترل سلامت کاربران برخوردار باشند.

 

 

Call Now Button