نام نسخه جدید سیستم‏‌عامل اندروید فاش شد؛ به اندروید «اوریو» سلام کنید!

ایوان بلس، تصویر جدیدی را از اندروید O در صفحه توئیتر خود منتشر کرده است که عرضه این نسخه از سیستم‌عامل اندروید را با نام «اندروید اوریو» تأیید می‌کند.

شرکت گوگل، در حال‌حاضر تأیید کرده است که نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید به صورت رسمی در ۲۱ اوت (۳۰ شهریور) معرفی خواهد شد. شرکت گوگل به این نسخه با نام اندروید O اشاره کرده اما نام کامل (یا تجاری) اندروید ۸٫۰ هنوز مشخص نشده است؛ با این وجود، به‎نظر می‌رسد که گوگل نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید را Android Oreo (اندروید اوریو) نام‌گذاری خواهد کرد.

ایوان بلاس، شایعه‌‏پرداز معروف توئیتر که پیش‌تر از عرضه نسخه نهایی اندروید O در ۲۱ اوت برای گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال خبر داده بود و صحت اطلاعات وی با تأیید رسمی گوگل مشخص شد، تصویر جدیدی را از نسخه بعدی سیستم‌عامل اندروید منتشر کرده است که نام اندروید اوریو را برای این نسخه فاش می‎کند.

نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید که احتمالاً در نهایت با نام یک بیکسوئیت معرفی خواهد شد، شبیه به یک ابرقهرمان در تصویر ایوان بلس ظاهر شده است؛ شاید گوگل نسبت به موفقیت این نسخه از سیستم‌عامل اندروید، امید زیادی دارد و آن‌را یک ناجی برای پلت‌فرم موبایلی‌اش قلمداد می‌کند که آن‌را اینگونه به تصویر کشیده است!

البته، احتمال عرضه اندروید O با نام کامل «اندروید اوریو» با انتشار اشتباه یک ویدئو رسمی توسط گوگل افزایش یافت. هنگامی‌که گوگل زمان معرفی نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید را اعلام کرد، به اشتباه ویدئویی در حساب رسمی این شرکت در شبکه گوگل پلاس بارگذاری شده بود که در نام آن، به اندروید اوریو اشاره شده بود. هرچند، شرکت گوگل به سرعت این ویدئو را حذف کرد تا از افشای اطلاعات بیشتر پیرامون سیستم‌عامل اندروید O جلوگیری نماید.

البته، این تصویر به‌طور رسمی تأیید نشده است؛ به همین جهت، شاید بهتر باشد نسبت به آن شک و تردید داشته باشید. هم‌چنین، باید توجه داشت که حتی در صورت معرفی نام کامل سیستم‏‌عامل اندروید اوریو، ممکن است نسخه نهایی سیستم‌عامل اندروید ۸٫۰ در زمان دیگری برای گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال منتشر شود زیرا گوگل تنها تأیید کرده است که جزئیات بیشتری را پیرامون اندروید O در ۲۱ اوت ارائه خواهد داد و این موضوع، به منزله عرضه نسخه نهایی اندروید ۸٫۰ برای گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۶ شرکت گوگل نیست.

همان‌طور که گفته شد، گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال اولین محصولاتی به شمار می‌روند که نسخه نهایی اندروید O را دریافت خواهند کرد. پس از گوشی‌های پیکسل، محصولات سری «نکسوس» به نسخه نهایی اندروید ۸٫۰ یا همان اندروید اوریو به‌روزرسانی می‌شود. شرکت‌‏های دیگر نیز با تأخیر چند ماهه، محصولات خود را براساس اولویت‌ عرضه، به اندروید O آپدیت خواهند کرد.

Call Now Button