۵ دلیل برای توجیه قیمت بالای گلکسی نوت ۸

شکی نیست Galaxy note 8 از گران‌ترین گوشی‌های سال است. اما سوال اصلی این است آیا برای قیمت ۹۳۰ دلاری آن توجیهی وجود دارد؟

پیش از معرفی نوت ۸ همه می‌دانستیم گوشی ارزانی نخواهد بود، اما قیمت ۹۲۹ دلاری برای بخش بزرگی از مردم آنقدر زیاد هست که حتی فکر خریدش را هم نکنند. صفحه زیبای ۶٫۳ اینچی‌اش با نمایشگر ۶٫۲ اینچی S8 Plus تفاوت چندانی ندارد. بزرگی سری نوت همواره خطی حایلی بین برترین‌های سامسونگ بوده و این‌بار از همیشه کم‌رنگ‌تر است.

با خرید نوت ۸ در کنار خالی کردن جیبتان، حداکثر مشخصات سخت‌افزاری، ممکن صفحه نمایش بزرگ با کیفیت و بدون حاشیه و دوربین دوگانه گیرتان می‌آید که اگر منصفانه قضاوت کنیم در مقایسه با رقبا ارزشش را دارد.

اگر از دید دیگری به نوت ۸ نگاه کنیم و قیمت را به عنوان یک عامل مهم در تصمیم‌گیری لحاظ نکنیم، باید گفت هیچ گوشی به بزرگی و، در بسیاری جنبه‌ها، به کارآمدی Note 8 نیست. در ادامه به ۵ ویژگی برتر این گوشی اشاره می‌کنیم.

۱٫ بهترین دوربین

نوت ۸ ساخته شده تا بهترین تصاویر را شکار کند، به جرات می‌توان گفت نوت ۸ بهترین دوربین در بین تمام تلفن‌های هوشمند را دارد. این نخستین تلاش سامسونگ برای استفاده از دوربین دوگانه است و تا اینجا موفق بوده است.

گلکسی S8 و S8 Plus هم هر دو بهترین دوربین‌های بازار را داشتند، اما حال ۶ ماه عمر دارند. نوت ۸ با لنز دوم تل‌فوتو حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

دوربین نوت ۸ نه‌تنها قابلیت زوم اپتیکال ۲X دارد (در مقایسه با زوم دیجیتال نویز تصویر کمتر خواهد بود)، بلکه هر دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تثبیت‌گر تصویر اپتیکال دوگانه هم دارند که لرزش دست را جبران می‌کند.

آیفون ۷ پلاس با دوربین دوگانه هم رقیبی برای نوت ۸ نیست، چراکه دوربین دوم آن تثبیت‌گر تصویر اپتیکال ندارد، باید منتظر iPhone 8 بود.

۲٫ قابلیت‌های مالتی‌تسکینگ

مالتی‌تسکینگ فرای ایده کلی هیچ‌وقت کار ساده‌ای نبوده. خبر خوب اما تغییر اوضاع با نوت ۸ است.

قبل از هرچیز صفحه‌نمایش ۶٫۳ اینچی فضای کار بیشتری در اختیارتان می‌گذارد و قلم S Pen هم با اندازه کوچک‌تر از انگشت دیدن نمایشگر را ساده‌تر می‌کند.

سامسونگ یک قدم فراتر رفته و با قابلتی به‌نام «App Pair» همه چیز را سریع‌تر می‌کند. این قابلیت با تعریف پنجره‌های مالتی‌تسکینگ، از پیش اپ‌ها را جفت می‌کند و تنها با یک کلیک دو پنجره از پیش تعریف شده باز می‌شوند و لازم نیست هر بار این فرایند را تکرار کنید. مثلا میتوانید با جفت کردن گوگل مپ و اسپاتیفای همزمان در بالای صفحه پخش آهنگ را کنترل کنید و در پایین صفحه‌نمایش مسیر را ببینید، یک بار این ترکیب را فعال کنید و دفعات بعد نیازی به طی کردن این مراحل نیست.

۳٫ ۶ گیگ رم

رقیب چینی سامسونگ وان‌پلاس با رم ۶ گیگی در بنچمارک‌ها پیشتازی می‌کرد، حال سامسونگ هم به باشگاه ۶ گیگی‌ها پیوسته و نوت ۸ را به گزینه ایده‌آل کاربران حرفه‌ای یا کسانی که چندین اپ را همزمان باز می‌گذارند و به‌دنبال تجربه بازی‌های واقعیت مجازی هستند تبدیل کرده.

شاید رم بیشتر الان مزیت چندانی نداشته باشد، اما به مرور و با نصب اپ‌های بیشتر ضرورت افزایش حافظه رم را درک می‌کنید. ۶ گیگ رم در ترکیب با اسنپدراگون ۸۳۵ در آمریکا (و چیپ اگزینوس در بریتانیا و سایر نقاط جهان) نوت ۸ را به موبایلی قدرتمند تبدیل کرده است.

۴٫ S Pen ساده و کاربردی

احساس شما به اس پن حد وسط ندارد، یا عاشقش می‌شوید و تا جای ممکن از آن استفاده می‌کنید یا هرگز از آن استفاده نمی‌کنید و تاثیرش را صرفا در کیف پولتان می‌بینید!

میزان علاقه شما به S Pen می‌تواند بهترین معیار برای انتخاب نوت ۸ باشد، اگر با دیدنش چندان هیجان‌زده نمی‌شوید احتمالا S8 Plus گزینه بهتری برای شماست. در واقع تمام طرفداران سری نوت S Pen را دوست دارند.

لیست قابلیت‌های اس پن هرسال رشد می‌کند، از یادداشت برداری های ساده تا نوشتن روی صفحه همیشه روشن (Always On Display) و نوشتن روی اسکرین‌شات‌ها، کاربردی ترین قابلیت‌های اس پن برای کاربران هستند.

قابلیت جدید امسال «Live Messages» نام دارد و به کمک آن می‌توان از طرح یا متنی که با اس پن می‌کشید تصاویر جیف ساخت و ارسال کرد. چیزی شبیه به آنچه در نوت ۷ و ساخت تصویر جیف از قسمتی از صفحه دیدیم.

۵٫ بهترین صفحه نمایش

صفحه‌نمایش اینفینیتی ۶٫۳ اینچی نوت ۸ تقریبا هم اندازه S8 Plus است، اما در عصر صفحه‌های بزرگ هستیم و ۰٫۱ اینچ هم یک دهم اینچ است.

مزیت اصلی صفحه‌های بدون لبه و دلیل محبوبیتشان افزایش اندازه صفحه‌نمایش بدون تغییر زیاد در اندازه کل گوشی است، کافیست یک‌بار چنین صفحه‌ای را در دست بگیرید… اگر خوشتان هم نیاید این آینده تلفن‌های هوشمند است.

اگر هر دهم اینچ برایتان مهم است، نوت ۸ صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی QHD Plus با لبه‌های منحنی و قابلیت HDR دارد و بهترین نمایشگر را ارائه می‌کند.

دلیل اضافه: سنسور اثر انگشت بهتر

محل قرارگیری سنسور اثر انگشت در نوت ۸ نسبت به اس ۸ بهتر شده، هرچند بازهم استفاده از آن بدون لمس دوربین سخت است، اما حال سنسور ضربان قلب بین سنسور اثر انگشت و دوربین قرار دارد.

این تغییر هم مهم بود اما نه آنقدر که در لیست ۵گانه قرار بگیرد.

Call Now Button