ایران به لیست کشورهای رسمی در گوگل پلی اضافه شد

کمپانی گوگل، برخلاف اپل که اقدام به حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استور می‌کند، نام ایران را به کشورهای پشتیبانی شده در گوگل پلی افزوده است.

در حال حاضر کشورهای بسیار زیادی به سرویس گوگل پلی دسترسی دارند. اما کشورهایی مانند ایران به دلیل تحریم و چین به دلیل سیاست‌های حکومتی، امکان دسترسی به این سرویس را نداشتند. اما اکنون کمپانی گوگل اعلام کرده است که نام ایران، چین، ماکائو، کوبا، میانمار و سودان را به لیست کشورهای تحت پشتیبانی خود افزوده است.

نام تمامی این کشورها در حال حاضر به کنسول توسعه‌دهندگان گوگل پلی اضافه‌شده و توسعه دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را در دسترس کاربران این کشورها قرار دهند. البته در کشور چین امکان هنوز امکان خرید درون برنامه‌ای وجود ندارد و همچنین کاربران نمی‌توانند اقدام به خرید اپلیکیشن کنند. گفته شده است که کمپانی گوگل در حال مذاکره با دولت چین است تا نسخه‌ای خاص از گوگل پلی را در دسترس کاربران چینی قرار دهد.

در حال حاضر فقط دانلود اپلیکیشن‌های رایگان برای کاربران ایرانی مجاز شده است و امکان خرید نرم‌افزار هنوز وجود ندارد. در بین لیست این کشورها، فقط کاربران کشور ماکائو امکان دانلود اپلیکیشن‌های پولی و پرداخت درون برنامه‌ای را دارند. این اقدام گوگل درحالی‌که اپل به بهانه تحریم اقدام به حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استور خود می‌کند در نوع خود جالب توجه و البته قابل تقدیر است.

Call Now Button