موجودی محدود آیفون ۸، عرضه این مدل را تا پایان سال به تعویق خواهد انداخت

براساس یک گزارش جدید، اپل تا هفته گذشته مشغول اعمال بهینه‌سازی‌هایی روی مشخصات‌ آیفون اولد خود بوده است. به همین جهت، احتمالاً آیفون ۸ تا پایان سال عرضه نخواهد شد.

آیفون پرچم‌دار جدید اپل که در شایعات با نام آیفون ۸ (آیفون ایکس، آیفون ادیشن و حتی آیفون پرو) از آن یاد شده است، به همراه دو گوشی آیفون۷s و آیفون ۷s Plus معرفی خواهد شد. با این‌حال، گزارش جدید The Investor نشان می‌دهد که حتی در صورت معرفی این مدل، آیفون ۸ تا اواخر امسال عرضه نمی‌شود.

آن‌طور که پیداست «عرضه برخی از قطعات برای آیفون ۸» از اواخر ماه اوت آغاز شده و حتی اپل، به برخی از توسعه‌دهندگان، میزان دقیق قطعات لازم برای تولید آیفون پرچمدار جدیدش را اطلاع‌رسانی نکرده است. علت این موضوع براساس گزارش یک تأمین‌کننده کره‌ای به The Investor که تمایل داشته ناشناس باقی بماند، ادامه یافتن پروسه بهبود مشخصات آیفون ۸ عنوان شده است. به‏‌نظر می‏رسد کوپرتینویی‌ها تا هفته پیش، مشغول بهینه‌سازی‌هایی در مشخصات سخت‌افزاری آیفون اولد خود بوده‌اند.

همچنین در بخش دیگری از گزارش The Investor آمده است که ساکنان کوپرتینو حتی در صورت معرفی آیفون ۸ در ماه سپتامبر، این مدل را به صورت بسیار محدودی عرضه خواهند کرد. با این‌حال، اشاره‌‏ای به موجودی اولیه آیفون ۸ نشده است. اگر این گزارش را با تحلیل‌های مینگ‌چی کو مقایسه کنیم، به‎نظر می‎رسد که بیشتر از ۲ الی ۴ میلیون واحد از آیفون ادیشن، آیفون ایکس یا هر نام دیگری که برای پرچمدار جدید اپل درنظر گرفته شده است؛ در ماه سپتامبر آماده عرضه نخواهد بود.

با توجه به تأخیر در فرآیند آماده‌سازی آیفون ۸، گمان می‌رود این مدل تا ماه نوامبر (آبان ماه) به دست مشتریان در خارج از ایالات متحده نخواهد رسید. البته، آیفون ۸ شاید تنها مدلی باشد که با تأخیر عرضه می‌شود؛ اگر به دنبال یک گوشی جدید هستید و تمایل دارید تا گوشی جدید شما از خانواده آیفون‌های ۲۰۱۷ اپل باشد، احتمالاً باید آیفون ۷s یا آیفون ۷s Plus را خریداری کنید. با این‌حال اگر به دنبال خریدارای یک گوشی بدون حاشیه باشید، خرید آیفون ۸ تا پایان سال جاری میلادی امکان‌پذیر نخواهد بود.

آیفون ۸ به همراه آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus در تاریخ ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) معرفی خواهد شد؛ آیفون ۸ به عنوان اولین گوشی اپل با نمایشگرOLED عرضه می‌شود و دو آیفون دیگر که از صفحه‌نمایش ۴٫۷ و ۵٫۵ اینچی برخوردار است، مانند نسل قبل با پنل نمایشگر LCD راهی بازار خواهند شد. با این‌‏حال، کوپرتینویی‌ها بهینه‌سازی‌هایی را در این دو مدل اعمال کرده‌اند که از جمله آن‌ها، می‌توان به بهبود بلندگو و استفاده از قاب پشتی از جنس شیشه اشاره کرد.

Call Now Button