اولین گوشی اندروید One شیائومی با نام Mi A1 رسما معرفی شد

اولین گوشی شیائومی برپایه اندروید One امروز رسما معرفی شد. Mi A1 یک گوشی میان رده است که به دوربین با لنز دوگانه و اسنپ‌دراگون ۶۲۵ مجهز شده است.

گزارش‌ها و شایعه‌های متعددی در ماه گذشته مبنی بر تلاش شیائومی برای معرفی یک گوشی میان رده به نام Mi A1 منتشر شد. این گزارش‌ها ادعا کردند گوشی مذکور قرار است به اندروید One مجهز شود. این سازنده چینی امروز گوشی Mi A1 را رسما معرفی کرد. این گوشی درواقع اولین گوشی شیائومی است که به اندروید استاک مجهز می‌شود. اندروید One یا استاک همان نسخه اصلی سیستم‌عامل اندروید است که کمپانی گوگل منتشر می‌کند. این غول تکنولوژی مدتی است با همکاری برخی سازندگان گوشی‌های هوشمند به اجرای پروژه انتشار اندروید One اقدام کرده است. فهرست همکاران گوگل در این پروژه طولانی است و شیائومی هم به‌تازگی به این جمع پیوسته. تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند اندرویدی ارزان، هدف این همکاری اعلام شده است.

گوشی Mi A1 شباهت بسیاری به Mi 5X دارد که شیائومی آن را ماه ژوئیه امسال در چین رسما معرفی کرد. تنها تفاوت این دو گوشی ظاهرا در نرم‌افزار آن‌هاست. سیستم‌عامل اندروید نوقا نسخه ۷٫۱٫۲ و رابط کاربری MIUI 9 روی گوشی Mi 5X نصب شده است درحالی‌که سیستم‌عامل Mi A1 اندروید نوقا (احتمالا نسخه ۷٫۱٫۲) استاک و بدون تغییر است. منظور از استاک این است که شیائومی رابط کاربری مخصوص خودش را روی گوشی مذکور نصب نمی‌کند و آن را با افزودن هیچ پوسته‌ای تغییر نمی‌دهد. البته کمپانی سازنده تأیید کرده است این گوشی تا آخر سال ۲۰۱۷ قادر خواهد بود به اندروید ۸ اوریو به‌روزرسانی شود. شیائومی در خلال رویداد معرفی گوشی مذکور در دهلی نو هند اعلام کرد Mi A1 قرار است به قیمت ۲۳۴ دلار وارد بازار این کشور شود اما عرضه‌اش تنها به این کشور محدود نخواهد بود. این سازنده تأیید کرد گوشی مذکور قرار است به تدریج وارد ۴۰ کشور دیگر ازجمله اندونزی، ویتنام، روسیه، هلند، هنگ‌کنگ، تایوان، اکراین، مکزیک و کشورهای دیگری شود که فهرست اسامی آن‌ها را می‌توانید در تصاویر مشاهده کنید. در حال حاضر قیمت نهایی این گوشی را در کشور هند می‌دانیم اما مشخص نیست به چه قیمتی وارد سایر کشورها شود. در این مورد باید هزینه‌های احتمالی پست و مالیات را در نظر گرفت و برای عرضه نهایی آن کمی منتظر ماند. این گوشی قرار است ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) رسما وارد بازار هند شود.

گوشی Mi A1 شیائومی بدنه‌ای فلزی دارد و چند دکمه راهنما ازجمله دکمه خانه، بازگشت و مولتی تسکینگ پایین صفحه‌نمایش آن تعبیه شده‌اند. گوشی مذکور به ماژول دوربین با لنز دوگانه ۱۲ مگا پیکسلی از نوع RGB با لنز باز و یک لنز تله فوتوی دیگر مجهز شده و حسگر ۵ مگا پیکسلی سلفی هم در پنل جلو آن تعبیه شده است. Mi A1 به باتری غیرقابل تعویض ۳۰۸۰ میلی‌آمپری، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا مجهز شده است و از پردازنده ۶۴ بیتی کوالکام اسنپ‎دراگون ۶۲۵ با CPU ۸ هسته‌ای قدرت می‌گیرد. این گوشی صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی با وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ فول اچ‌دی دارد و حسگر مادون قرمز در لبه بالای آن تعبیه شده است. گوشی میان رده Mi A1 همچنین به اپلیکیشن Mi Remote App و دو درگاه سیم‌کارت هیبریدی مجهز شده است و در رنگ‌های مشکی، طلایی و رزگلد عرضه می‌شود. ابعاد آن ۱۵۵٫۴ × ۷۵٫۸ × ۷٫۳ میلی‌متری گزارش شده است و ۱۶۵ گرم وزن دارد.

Call Now Button