هرآنچه که لازم است درباره شرایط تعمیر و تعویض آیفون تحت گارانتی بدانید

اسنادی از یک دفترچه راهنمای گارانتی گوشی‌های آیفون منتشر شده که شرایط اپل برای تعمیر یا تعویض گوشی‌های آسیب دیده را توضیح داده است.

به تازگی یک دفترچه راهنمای گارانتی برای گوشی‌های آیفون به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد اپل چگونه آیفون‌های واجد شرایط گارانتی برای تعمیر را تعیین می‌کند. در این دفترچه، شرایط و الزامات تعمیر گوشی‌ها تحت گارانتی و خارج از گارانتی بیان شده و از گوشی‌های فاقد شرایط لازم برای استفاده از امتیاز گارانتی (به دلیل آسیب دیدگی یا تعمیر توسط افراد غیرمجاز) نیز نام برده شده است. مطابق گزارش بیزینس اینسایدر، این دفترچه راهنمای ۲۲ صفحه‌ای که تاریخ  ۳ مارس ۲۰۱۷ روی آن حک شده به تازگی از سرویس میزبانی فایل دراپ‌باکس به بیرون درز کرده است. این دفترچه که با نام «راهنمای تعمیر و بازرسی بصری/مکانیکی» یا VMI شناخته می‌شود، شرایط لازم برای استفاده از گارانتی یا ابطال آن برای آیفون‌های ۶، ۶ پلاس، ۶ اس، ۶ اس پلاس و ۷ پلاس را تصریح کرده است.

آن دسته از ایرادها و آسیب‌های وارده به گوشی‌های آیفون که شامل گارانتی می‌شوند عبارتند از: شکستگی در قسمت زیرین شیشه صفحه نمایش یا به هم ریختگی پیکسل‌های آن، ناهمترازی فوم دوربین فیس‌تایم یا ترک‌های ریز روی شیشه بیرونی صفحه نمایش بدون اثر ضربه. طبق آنچه در دفترچه راهنما آمده، گوشی‌هایی که آسیب‌های یاد شده به آن وارد می‌شود، فارغ از اینکه این آسیب‌ها تصادفی باشند یا در اثر تماس با آب ایجاد شوند، تحت پوشش گارانتی قرار می‌گیرند.

آسیب‌های دیگر از جمله شکستگی LCD، خرابی دوربین به دلیل تماس با نور لیزر، ساییدگی و خراش شدید، سوراخ شدن گوشی، ترک‌های زیاد روی شیشه صفحه نمایش و آسیب دیدگی کانکتورها مشمول خدمات خارج از گارانتی می‌شوند. با این حال، آسیب یا دست‌کاری عمدی، جدا کردن یک قسمت از اجزای سخت افزاری گوشی، استفاده از باتری‌های غیر اپلی یا آسیب‌های فاجعه آمیز باعث می‌شوند که اپل گوشی موردنظر را فاقد شرایط لازم برای دریافت خدمات تعمیر یا تعویض تشخیص بدهد. البته آن دسته از مشتریانی که از خدمات +AppleCare استفاده می‌کنند می‌توانند در بعضی از موارد فوق از خدمات گارانتی بهره‌مند شوند. گفتنی است که خدمات سخت افزاری +AppleCare حداکثر دو آسیب غیرعمدی را تحت پوشش قرار می‌دهد و برای برطرف کردن آسیب‌های وارده به صفحه نمایش، ۲۹ دلار و برای هرگونه آسیب دیگر ۹۹ دلار از مشتری دریافت می‌کند.

در دفترچه راهنمای گارانتی VMI بخشی وجود دارد که به آسیب‌های ناشی از تماس آیفون با آب یا سایر مایعات و آنچه باید پس از تغییر رنگ شاخص تماس با مایع (LCI) انجام بدهید، پرداخته شده است. در این بخش به تکنیسین‌های فنی توصیه شده که هنگام تعمیر آیفون در صورتی که کاربر منکر تماس آن با مایعات شود، ابتدا گوشی را باز کرده و شاخص LCI را چک کنند (این شاخص هنگام تماس با آب به رنگ قرمز در می‌آید). همچنین در این دفترچه تصریح شده که اپل آسیب‌های ظاهری از قبیل شکستگی لبه گوشی، فرو رفتگی، خراش و ساییدگی را تحت پوشش گارانتی قرار نمی‌دهد.


یکی از تکنیسین‌های فنی اپل به سایت بیزینس اینسایدر گفته است که علاوه بر VMI یک گارانتی مشابه دیگر نیز برای تمامی محصولات اپل وجود دارد که بیشتر برای بازرسی‌‌های فیزیکی و تخمین هزینه تعمیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی دیگر از تکنیسین‌ها هم گفته که معمولا از VMIها استفاده نمی‌شود مگر اینکه مورد خاصی پیش بیاید.

یکی دیگر از کارکنان بخش خدمات گارانتی اپل هم گفته که همیشه مسائل و موارد خاصی برای گوشی پیش می‌آید که از لحاظ فنی تحت پوشش گارانتی قرار نمی‌گیرند، اما سعی ما بر این است که در این موارد، هر طور شده گوشی آسیب دیده را تحت گارانتی تعمیر کنیم.

Call Now Button