شیائومی از فبلت جدید Mi Note 3 با دوربین دوگانه رونمایی کرد

شرکت شیائومی به همراه گوشی بدون حاشیه Mi Mix 2 با نمایشگر کشیده با نسبت تصویر ۲ به ۱ و لپ‌تاپ Mi Notebook Pro، از یک گوشی میان‌رده جدید با نام Mi Note 3 رونمایی کرده است.

شرکت شیائومی، سرانجام از فبلت جدید Mi Note رونمایی کرد؛ می نوت ۳ به عنوان نسل جدید فبلت‌های پرچم‎دار سری Mi Note عرضه خواهد شد. با این‌حال، مشخصات سخت‌افزاری آن هیچ شباهتی به نسل گذشته خود ندارد!

برخلاف می نوت ۲ به عنوان یک فبلت پرچم‌دار به بهترین مشخصات سخت‌افزاری مجهز شده بود، Mi Note 3 از سخت‎افزار ضعیف‌تری استفاده می‎کند و شرکت شیائومی، آن‌را مدل بزرگ‌تر Xiaomi Mi 6 توصیف کرده است.

Mi Note 3 به نمایشگر ۵٫۵ اینچی Full HD با ضخامت کم مجهز شده است و مانند می ۶ (پرچمدار ۲۰۱۷ شیائومی) با دوربین اصلی دوگانه عرضه خواهد شد. فبلت جدید شیائومی با نمایشگری همراه شده است که از چهار طرف، انحناء دارد و پنل پشتی آن از جنس شیشه است که انحناء دارد. فریم گوشی از جنس آلومینیوم است و شرکت شیائومی برای متمایز ساختن لنزهای دوربین از بدنه، از نوارهای طلایی رنگ در دور دوربین دوگانه استفاده کرده است.

نسل سوم فبلت Mi Note شیائومی با چیپ‌ست اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام عرضه خواهد شد و به شش گیگابایت رم مجهز شده است. شرکت سازنده، فبلت پرچمدار جدیدش را در دو مدل با ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه عرضه خواهد کرد و سیستم‌عامل اندروید نوقا با رابط‌کاربری MIUI 9 روی گوشی جدید شیائومی می نوت ۳ اجرا می‎شود.

باتری این مدل، ۳۵۰۰ میلی‎آمپر ساعت ظرفیت دارد و فبلت جدید شیائومی از قابلیت شارژ سریع ۴٫۰ کوالکام پشتیبانی می‎کند. حسگر اثرانگشت برخلافMi Mix 2 که به‌تازگی معرفی شده، در جلوی گوشی و در حاشیه پایین نمایشگر جای گرفته است. در واقع برای احراز هویت خود، باید دکمه Home را فشار دهید؛ البته این دکمه قابل فشار نیست.

فبلت Mi Note 3 با پشتیبانی از ۴G LTE و NFC عرضه خواهد شد و دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی برای آن درنظر گرفته شده است. دوربین اصلی از زوم اپتیکال ۴ برابری، لرزش‌گیر اپتیکال چهار محوره (۴-axis OIS) بهره می‎گیرد.

برای ثبت تصاویر سلفی نیز، یک شاتر ۸ مگاپیکسلی در جلوی گوشی قرار دارد که به قابلیت شناسایی چهره برای قفل‌گشایی گوشی مجهز شده است. البته باید توجه داشته باشید که سطح امنیت این روش برای احراز هویت‌ کاربران، پایین است. شرکت شیائومی از قابلیتی به نام Adaptable AI Beautifyبرای بهبود تصاویر سلفی استفاده می‌کند؛ این ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی، چهره کاربران را تشخیص داده و براساس آن نسبت به بهبود تصاویر گرفته شده اقدام می‌کند.

شرکت شیائومی، مدل پایه فبلت می نوت ۳ را با قیمت ۲۴۵۰۰ روپیه (حدوداً ۳۸۳ دلار) عرضه خواهد کرد؛ این مدل به چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. نسخه دیگر می نوت ۳ نیز با شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه، به قیمت ۴۴۵ دلار به فروش می‌رسد. Mi Note 3 در دو رنگ مشکی و آبی از فردا به فروش خواهد رسید.

Call Now Button