مدیر عامل سامسونگ موبایل: گوشی هوشمند تا شونده سال آینده معرفی می‌شود

Koh Dong-jin, president of Samsung Electronics' Mobile Communications holds the Galaxy Note 8 smartphone during a launch event in New York City, U.S., August 23, 2017. REUTERS/Brendan McDermid

در حالی که این روزها تمام حواس‌ها به آیفون ویژه اپل، آیفون X، معطوف شده است، سامسونگ از وقوع یک تحول جدید در سال آینده خبر داد.

طبق اعلام دی جی کُه، عالی‌ترین مقام اجرایی سامسونگ موبایل، این کمپانی در سال ۲۰۱۸ از اولین نسل گوشی هوشمند تا شونده خود رونمایی می‌کند. این شرکت پیش از این نیز در سال ۲۰۱۱ و در نمایشگاه CES از یک نمایش‌گر AMOLED منعطف به ابعاد ۴.۵ اینچ رونمایی کرده بود.

سامسونگ امروز در کره جنوبی کنفرانسی خبری برگزار نمود تا فبلت جدیدش، گلکسی نوت ۸ را برای رسانه‌های هم‌وطنش به نمایش بگذارد. پیش فروش این پرچم‌دار جدید در دو کشور کره جنوبی و آمریکا با استقبال چشمگیری از سوی کاربران مواجه شده و سامسونگ اعلام کرد تا قبل از عرضه رسمی این گوشی در خاک کشورش یعنی روز جمعه، ۶۵۰ هزار نفر برای پیش خرید این گوشی ثبت نام کردند. با توجه به قیمت بالای این فبلت که ۱.۱ میلیون ون کره (معادل ۹۶۹ دلار) برای کره جنوبی و ۹۳۰ دلار برای مشتریان آمریکایی در نظر گرفته شده، باز هم طرفداران سری نوت رکورد جدیدی را برای پیش فروش این گوشی رقم می زنند.

اما علاوه بر صحبت درباره گلکسی نوت ۸، در این مراسم آقای کُه به گوشی هوشمند تا شونده سامسونگ نیز اشاره کرد که نمایش‌گر آن قابلیت خم شدن دارد. تحلیل‌گران معتقدند که تولید انبوه چنین دستگاهی با مشخصات رده بالا و بدنه باریک کار آسانی نخواهد بود. چند سالی است که هر چند وقت یک بار خبری از این نوع گوشی‌ها به گوش می‌رسد، ولی این بار بالاترین مقام سامسونگ موبایل رسما اعلام کرده که سال ۲۰۱۸ اولین گوشی هوشمند تا شونده این شرکت از راه می‌رسد.

همچنین کُه به بخش اسپیکرهای هوشمند هارمان هم اشاره کرد و گفت که این قسمت در حال توسعه هوش مصنوعی مبتنی بر اسپیکرهاست که کاربران قادر خواهند بود از طریق صحبت و فرمان صوتی، به پخش موسیقی یا انجام کارهای دیگر بپردازند. ظاهرا این همان اسپیکر هوشمند سامسونگ با بهره گیری از دستیار صوتی بیکسبی خواهد بود که مدتی قبل خبرهایی درباره آن شنیده بودیم. بنابراین، عضو تازه‌ای به لیست اسپیکرهای هوشمند آمازون اکو، گوگل هوم، مایکروسافت Invoke، اپل هوم پاد و اسپیکر هوشمند سونی اضافه خواهد شد.

Call Now Button