سیستم تشخیص چهره ضریب امنیت آیفون ۱۰ را افزایش می‌دهد

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، اپل روز گذشته رسما به معرفی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ پرداخت. در میان این سه گوشی، آیفون ۱۰ به دوربینی پیشرفته مجهز شده و نسل جدید پردازنده A11 را به خدمت گرفته است.

فیل شیلر(نایب رئیس بخش بازاریابی اپل)،  پس از رونمایی از iPhone X، اعلام داشت که این مدل به صفحه نمایش بدون حاشیه مجهز شده و به همین دلیل امکان تعبیه کلید Home روی پنل جلویی وجود ندارد. بنابراین اپل سیستم پیشرفته تشخیص چهره را برای آیفون ۱۰ در نظر گرفته است. این سیستم که Face ID نام گرفته، عملکردی بسیار پیچیده داشته و برخلاف دیگر گوشی‌های هوشمند، تصویر چهره را به صورت سه بعدی بررسی می‌کند.

اپل  پیش از این و از سال ۲۰۱۳ تاکنون از حسگر اثر انگشت (برای حفظ امنیت گوشی‌هایش) استفاده می‌کرد که در نسل ۱۰  جای خود را به سنسور تشخیص چهره داده است. البته باید گفت که این تغییر امنیتی تنها در iPhone X اتفاق افتاده و حتی آیفون ۸ همچنان از حسگر اثر انگشت و کلیدHome روی پنل صفحه نمایش برخوردار است.

تدابیر امنیتی ویژه‌ای که برای آیفون ۱۰  در نظر گرفته شده، به لطف دوربین و پردازنده برجسته، عملکردی قابل توجه خواهد داشت. دوربینی که “True Depth” نام گرفته مجهز به سنسور اینفرارد است و در هربار عکس‌برداری از چهره، تا ۳۰۰۰۰  موج اینفرارد را به نقاط مختلف چهره کاربر ارسال می‌کند و تصویری کاملا طبیعی ثبت می‎کند، کاری که دوربین‌های معمولی از پسش برنمی‌آیند.

همانطور که می‌دانید آیفون ۱۰ برای افزایش دقت سنسور تشخیص چهره، به پردازنده A11 مجهز شده که اپل آن را “bionic engine” نام نهاده است. جالب است بدانید دوربین‌ نسل ۱۰ آیفون با استفاده از تکنولوژی شبکه عصبی به تشخیص چهره کاربران می‌پردازد. به عقیده اپل این روش بسیار امن‌تر از حسگر اثر انگشت و تا ۲۰ برابر دقیق‌تر از آن عمل می‌کند.

طبق شایعه‌هایی که اواخر هفته گذشته منتشر شد، سنسور تشخیص چهره، از آنلاک کردن گوشی تا تائید خرید در iTunes و یا خرید از اپ استور و اپل پی، همچون حسگر اثر انگشت کارآمد است و حتی به دلیل اینکه دیگر نیازی به لمس صفحه نمایش نیست، سرعت عمل کاربران را به طور چشم‌گیری افزایش می‌دهد.

Call Now Button