گوگل، تیم توسعه گوشی‌های پیکسل را در اچ‌تی‌سی به تصاحب درآورد

گوگل و اچ‌تی‌سی، امروز به صورت رسمی اعلام کرده‌اند که این دو شرکت به یک توافق نهایی دست پیدا کرده‌اند که به موجب آن، بخشی از کارمندان اچ‌تی‌سی به گوگل خواهند پیوست.

این توافق که بخشی از نیروی انسانی اچ‌تی‌سی را به شرکت گوگل انتقال می‌دهد، همچنین دسترسی غیر انحصاری به مالکیت معنوی اچ‌تی‌سی را برای ساکنان مانتین ویو امکان‌پذیر می‌کند. شرکت گوگل برای رسیدن به این توافق، به شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی نزدیک به ۱.۱ میلیارد دلار پرداخت کرده است.

کارمندان اچ‌تی‌سی که اکنون برای شرکت گوگل کار می‌کنند، پیش‌تر همکاری تنگاتنگی با گوگل برای تولید گوشی‌های پیکسل داشته‌اند. این توافق به معنای پایان شرکت اچ‎تی‎سی نخواهد بود؛ این شرکت همچنان به کار روی گوشی‌های هوشمند جدید، هدست‌های واقعیت مجازی Vive و دیگر فناوری‌های نوآورانه مانند اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی ادامه خواهد داشت.

بیانیه خبری اچ‌تی‌سی همچنین به وضوح تأکید کرده است که این شرکت روی گوشی پرچم‎ جدیدش کار می‌کند. در ادامه صحبت‎های ریک اوسترلو، معاون ارشد بخش سخت‌افزار گوگل آمده است:

شرکت اچ‎تی‌سی، یک از شرکای قدیمی گوگل بوده و برخی از زیباترین و گران‌قیمت‌ترین گوشی‌ها را در بازار طراحی کرده است. ما ]برای این توافق[هیجان‌زده هستیم و نمی‌توانیم برای ورود اعضای تیم HTC به شرکت گوگل، صبر کنیم؛ افرادی که باعث نوآوری بیشتر و توسعه محصولات آینده در بخش سخت‌افزار می‌شوند.

گوگل نزدیک به یک دهه است که با شرکت اچ‌تی‌سی همکاری دارد. این دو شرکت در طی چند سال اخیر، محصولات متفاوتی را با همکاری یک‌دیگر عرضه کرده‌اند که از جمله آن‎ها می‌توان به HTC Dream (یا T-Mobile G1) به عنوان اولین گوشی اندرویدی بازار، نکسوس One، نکسوس ۹ و گوشی‌های جدیدتر پیکسل و پیکسل XL اشاره کرد.

همچنین، گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که شرکت اچ‌تی‌سی تولید مدل‌ کوچک‌تر پیکسل‌های ۲۰۱۷ گوگل را برعهده گرفته است. با اینکه گوشی پیکسل و پیکسل XL توسط این سازنده تایوانی در سال ۲۰۱۶ تولید شده بود، اما گوگل با صرف‌نظر از یکی از گوشی‌های جدید خود با اسم‌رمز Muskie، تصمیم گرفت تا تولید پیکسل ۲ XL را به شرکت کره‌ای ال‌جی واگذار نماید.

تصاحب بخشی از تیم اچ‌تی‌سی توسط گوگل، به این موضوع کمک خواهد کرد تا گوگل نظارت بیشتری روی گوشی‌های سری «پیکسل» داشته باشد و حتی این محصولات را با قابلیت‌های متفاوت‌تری روانه بازار نماید.

Call Now Button