آیفون ۸ پلاس سنگین‌ترین و بزرگ‌ترین آیفون تاریخ!

هرچند آیفون ۱۰ صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر از آیفون ۸ پلاس دارد و با وجودی که طرفداران انتظار داشتند آیفون ۸ پلاس از نسخه پیشینش سبک‌تر باشد، واقعیت‌ها در مورد این گوشی چیز دیگری می‌گویند.

اپل ۲۲ سپتامبر امسال (۳۱ شهریور) همزمان با آیفون ۸ با صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی‌اش، آیفون ۸ پلاس را نیز روانه بازار کرد که پس از آیفون ۶ پلاس(۲۰۱۴)، آیفون ۶ اس پلاس (۲۰۱۵) و آیفون ۷ پلاس (۲۰۱۶) چهارمین آیفون با صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی محسوب می‌شود و بر خلاف انتظار بسیاری از طرفداران که انتظار داشتند این گوشی از نسل قبلی خود باریک‌تر باشد، آیفون ۸ ضخیم‌ترین آیفون پلاسی است که اپل تولید کرده است. در واقع آیفون ۸ پلاس نه تنها ضخیم‌ترین، بلکه بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین آیفونی است که تا به حال اپل روانه بازار کرده است.

آیفون ۸ پلاس با وزن ۲۰۲ گرمی‌اش تبدیل به اولین آیفون اپل شده که بیش از ۲۰۰ گرم وزن دارد. از آنجا که باتری این مدل نسبت به آیفون ۷ پلاس کوچک‌تر است، احتمال می‌دهیم این افزایش وزن به خاطر بدنه شیشه‌ای آن باشد.

اگر بخواهیم یک مقایسه تاریخی داشته باشیم، آیفون ۸ پلاس از نظر وزن به سنگینی گوشی عظیم‌الجثه نوکیا ای ۹۰ است که ۲۱۰ گرم وزن داشت و ده سال از معرفی‌اش می‌گذرد. در مقام مقایسه با آیفون‌های پیشین اپل، آیفون ۸ پلاس از آیفون ۷ پلاس (۱۸۸ گرم)، آیفون ۶ اس پلاس (۱۹۲ گرم) و آیفون ۶ پلاس – اولین آیفون ۵٫۵ اینچی- (۱۷۲ گرم) نیز سنگین‌تر است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید آیفون ۱۰ با آن صفحه نمایش بزرگش نیز با ۱۷۴ گرم وزن، از آیفون ۸ پلاس به طرز قابل‌توجهی سبک‌تر است. نسخه‌های کوچک‌تر آیفون نیز از نظر وزن حتی نزدیک وزن آیفون ۸ پلاس هم نمی‌شوند.

این موضوع زمانی جالب می‌شود که بدانید آیفون ۸ پلاس تقریبا از تمامی پرچم‌داران جدید، بدون توجه به اندازه صفحه نمایششان، سنگین‌تر است: گلکسی نوت ۸ تنها ۱۹۵ گرم، گوشی اسنشال با بدنه تیتانیومی ۱۸۵ گرم و ال‌جی وی ۳۰، که به طرز عجیبی سبک است، ۱۵۸ گرم وزن دارد.

آیفون ۸ پلاس ابعادی برابر با ۱۵۸٫۴ در ۷۸٫۱ در ۷٫۵ میلی‌متر دارد که از تمامی‌ نسخه‌های پلاس پیشین بزرگ‌تر و ضخیم‌تر است. حتی آیفون ۱۰ نیز که شاید در نگاه اول بزرگ‌تر به نظر برسد ابعادش ۱۴۳٫۶ در ۷۰٫۹ در ۷٫۷ میلی‌متر است و تنها از نظر ضخامت بالاتر از آیفون ۸ پلاس قرار می‌گیرد!

      

شاید اگر از آیفون ۶ اس پلاس به آیفون ۸ پلاس مهاجرت کنید، متوجه بیشتر بودن وزن آیفون جدیدتان نشوید، اما اگر پیش از این آیفون ۶ پلاس داشته‌اید، احتمالا افزایش ۳۰ گرمی وزن گوشی در بلندمدت برایتان محسوس خواهد بود.

با این حال ضخیم‌ و سنگین بودن این گوشی مانع از موفقیت تجاری آن نشده است. آیفون ۸ پلاس طبق آمار فروش هفته اولش فروشی حتی بهتر از آیفون ۸ را تجربه کرده و فعلا تبدیل به محبوب‌ترین نسخه پلاس آیفون شده است. نظر شما در مورد این گوشی چیست؟

Call Now Button