انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای رفع مشکل باتری (Galaxy A3 (2016

دارندگان گوشی (Galaxt A3 (2016 گزارش کرده‌اند که باتری دستگاهشان پس از به‌روزرسانی نرم‌افزار آن به اندروید نوقا با مشکل توقف شارژ در سطح ۸۷% مواجه شده‌ است. سامسونگ هم بسته نرم‌افزاری مخصوصی تنها برای رفع این مشکل منتشر کرده است.

سرانجام به‌روزرسانی نرم‌افزاری مربوط به نگهداشت و رفع مشکل گوشی Galaxy A3 (2016) در اروپا منتشر شد. این به‌روزرسانی مخصوصا برای حل مشکل شارژ باتری این گوشی که فقط تا سطح ۸۷% می‌رسد، طراحی شده است. گوشی مذکور در سال ۲۰۱۶ در حالی معرفی و عرضه شد که سیستم عامل اندروید مارشمالو نسخه ۶٫۰ به‌صورت پیش‌فرض روی آن نصب شده بود و همه چیز را بدون هیچ مشکلی اجرا می‌کرد. پس‌ازآن به‌روزرسانی نرم‌افزاری تازه‌ای منتشر شد و سیستم عامل Galaxy A3 (2016) را به نسخه نوقا ۷٫۰ ارتقا داد. باگی که با به‌روزرسانی نرم‌افزاری در این گوشی به وجود آمد باعث شد سطح شارژ باتری آن به بیش از ۸۷% نرسد و روند مصرف انرژی‌اش هم سریع‌تر از معمول پیش رود. بسیاری از کاربران که دستگاه‌هایشان را به نوقا ارتقا داده بودند برای رفع این مشکلات از روش‌های مختلفی ازجمله کالیبراسیون دوباره باتری کمک گرفتند اما در اصلاح آن موفق نشدند. تنها روش کارآمد در رفع مشکل مذکور، حذف نسخه نوقا و نصب دوباره اندروید مارشمالو بوده است.

کاربرانی که با این باگ مواجه شده بودند، به فروم‌های وب‌سایت رسمی سامسونگ مراجعه و از گوشی‌هایشان شکایت کردند اما این سازنده زمان مشخصی را برای رفع مشکل مذکور اعلام نکرد. از طرفی یکی از نمایندگان سامسونگ اعلام کرد که این غول تکنولوژی از مشکل پیش آمده باخبر و در تلاش است این باگ نرم‌افزاری را در اسرع وقت برطرف کند. ظاهرا سامسونگ به سرعت به وعده‌اش عمل کرد و راهکاری برای حل مشکل مذکور ارائه داد. مشکل باتری گوشی Galaxy A3 (2016) با دریافت و نصب این به‌روزرسانی تعمیراتی تازه احتمالا به‌کلی از بین می‌رود. برخی کاربران و کارشناسان معتقد بودند که مشکل باتری درواقع در برنامه نویسی و کدهای نرم‌افزاری بوده است اما این موضوع مورد تأیید قرار نگرفت. این مشکل صرف‌نظر از دلیل به وجود آمدنش قرار است پس از دانلود و نصب به‌روزرسانی رفع شود و باتری Galaxy A3 (2016) هم در صورت شارژ به سطح کامل و ۱۰۰% برسد. همچنین انتظار می‌رود بسته نرم‌افزاری مذکور باگ مربوط به مصرف سریع شارژ باتری را هم برطرف کند.

به‌روزرسانی گوشی Galaxy A3 (2016) با شناسه A310FXXU3CQI8 شناخته می‌شود و چون برای تعمیر و نگهداشت طراحی شده است، ویژگی یا تغییر تازه دیگری با خود به همراه نمی‌آورد. البته این به‌روزرسانی قرار است خطای IMS Service Stopped را هم که کاربران هلندی گزارش کرده بودند، رفع کند. این مشکل همچنین در گوشی Galaxy A5 (2016) هم دیده شده بود و بسته نرم‌افزاری A510FXXU4CQI9 برای رفع آن از سوی سامسونگ در حال انتشار است. این بسته‌ها به‌صورت خودکار به گوشی می‌رسند و به کاربر برای دریافت آن هشدار می‌دهند. همان‌طور که گفتیم، انتشار به‌روزرسانی مذکور از اروپا آغاز شده است و احتمالا در خلال هفته‌های آینده به سایر دستگاه‌های Galaxy A3 و A5 (2016) در سرتاسر جهان می‌رسد.

Call Now Button