آیا همکاری اپل با TSMC ادامه پیدا می‌کند؟

شرکت تایوانی TSMC اولین شرکت تولیدکننده قطعات گوشی‎های هوشمند در جهان است که در سال ۱۹۸۷ فعالیتش را آغاز کرد. این شرکت در حال حاضر از بزرگترین شرکت‎های فعال در این زمینه به شمار می‌آید.

کمپانی TSMC یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قطعات گوشی‌های هوشمند است، از همین رو کمپانی‌های بزرگی همچون کوالکام، مدیاتک و اپل پس از طراحی تراشه، تولید تراشه را به این شرکت تایوانی می‌سپارند.

اما از آنجا که  در این زمینه نیز پای رقیب‌های بزرگی همچون سامسونگ و اینتل درمیان است،  TSMC برای باقی ماندن در کورس رقابت ناچار است تا همیشه ایده‎های نوینی را در سر بپروراند. اینجاست که این شرکت موفق، از اکنون مسیر هدفمندی  را تا سال ۲۰۲۲ برای خود ترسیم کرده و سعی دارد تا آن زمان خط تولید تراشه‎های ۳ نانومتری را راه اندازی نماید.

درحال حاضر تراشهها از پردازنده ۱۰ نانومتری برخوردارند که در این صورت پردازنده‌های سال ۲۰۲۲ با وجود اینکه سه برابر کوچکتر هستند، از سرعت بیشتری برخوردارند و حتی مصرف انرژی کمتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.

بی شک پروژه تولید پردازنده‌های ۳ نانومتری به برنامه‎ریزی دقیق و طولانی مدت نیاز دارد بنابراین کمپانی TSMC باید شرایط تولید محصولات را در کشور تایوان فراهم نماید و همه امکانات را برای آغاز این پروژه مهیا سازد.

اما به عقیده موسس و رئیس کمپانی بلومبرگ، فراهم نمودن امکانات و شرایط لازم برای راه‎اندازی این پروژه امری به مراتب طاقت فرساست و به هزینه‌ هنگفتی حدود ۲۰ میلیارد دلار سرمایه نیازمند است. این مبلغ، برابر هزینه سرانه تولید ناخالص سالیانه دو کشور قبرس و کامبوج است.

حتما دوستداران تکنولوژی می‌دانند که TSMC تنها شرکت تولیدکننده تراشه‎ دستگاه‎های هوشمند اپل است بنابراین برای پایداری همکاریش با اپل، این شرکت تایوانی  ناگزیر از راه‌اندازی پروژه تراشه‎های ۳ نانومتری است تا با خیالی آسوده به همکاریش با این شرکت اهل کاپرتینوی آمریکا،  ادامه دهد.

البته باید اشاره داشت که تا سال ۲۰۲۲ دو نسل دیگر از تراشه‌های ۷ و ۵ نانومتری نیز طی سال‎های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ تولید و در اختیار تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند قرار خواهد گرفت.

Call Now Button