همه آیفون‌های ۲۰۱۸ بدون سنسور اثرانگشت Touch ID عرضه می‌شوند

براساس گزارش جدید مینگ‌چی کو، اپل به این نتیجه رسیده است تا تمامی آیفون‌های ۲۰۱۸ را با سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی ارائه دهد. براساس شایعات، سال آینده سه گوشی آیفون عرضه می‏‌شود که یک مدل به نمایشگر LCD و دو مدل دیگر با پنل OLED عرضه خواهند شد.

آیفون ۱۰ (iPhone X) هنوز به فروش نرسیده است اما واکنش‌های متفاوتی نسبت به حذف سنسور اثرانگشت از این مدل و ارائه آیفون ۱۰ با سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی Face ID وجود دارد؛ برخی نسبت به عرضه آیفون ۱۰ با سیستم‌ تشخیص چهره سه‌بعدی خوش‌بین هستند و عده‌ای دیگر تمایل چندانی به آن ندارند!

اگر تمایل به سنسور اثرانگشت Touch ID دارید و از طرفی حاشیه‌های زیاد اطراف نمایشگر چندان برای شما حائز اهمیت نیست، می‌توانید آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس را خریداری کنید. اگرچه مینگ‌چی کو چندان امیدوار نیست که سال آینده، چنین تنوعی در میان گوشی‎های آیفون وجود داشته باشد و احتمالاً تمامی مدل‌های آیفون‌های ۲۰۱۸ با سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی Face ID عرضه می‎شود و فاقد سنسور اثرانگشت Touch ID خواهند بود.

اگر جی‌اس‌ام را دنبال کرده باشید، مدتی پیش خواندید که مینگ‌چی کو عرضه آیفون‌های ۲۰۱۸ را با سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی، به واکنش کاربران نسبت به سیستم Face ID آیفون X مشروط می‌داند و مدعی است که اپل تا زمان استقبال کاربران از این مدل در رابطه با سرنوشت سنسور تشخیص اثرانگشت تصمیم‌گیری نخواهد کرد.

هرچند جدیدترین گزارش منتشر شده توسط مینگ‎چی کو نشان می‎دهد که عرضه آیفون‌های ۲۰۱۸ با دوربین‎های TrueDepth و Face ID   به اپل کمک خواهد کرد تا از مزایای پیشرو بودن در طراحی حسگرهای تشخیص سه‌بعدی و تولید آن‌ها برای گوشی‌های هوشمند، بهره بگیرد.

یادداشت اخیر مینگ‎چی کو نشان می‌دهد که اگرچه سازندگان چینی در سال آینده گوشی‌هوشمند با سنسور اثرانگشت در زیر نمایشگر عرضه خواهند شد، بعید است این فناوری به محبوبیت برسد زیرا قیمت بالایی دارد. به باور وی، سازندگان گوشی‎های هوشمند به‌زودی به استفاده از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی روی گوشی‌های هوشمند خود علاقه نشان خواهند داد و سنسور اثرانگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش به فراموشی سپرده خواهد شد.

بلومبرگ در آخرین گزارش خود، به این موضوع اشاره کرده است که برخی از استارتاپ‌ها که در زمینه توسعه سیستم تشخیص چهره تخصص دارند؛ سفارشاتی را از سازندگان علاقه‌مند به این فناوری دریافت کرده‌اند. گفته شده است که پس از عرضه آیفون ۱۰ با سیستم تشخیص چهره سه‎بعدی، شرکت‌های دیگر نیز به دنبال راهی برای عرضه پرچمداران خود با این فناوری هستند.

البته اینکه در نهایت چه رفتاری نشان خواهد داد، به مواردی دیگر نیز بستگی دارد و تنها علاقه‌ی کاربران و پیشتازی، ملاک قرار نخواهد گرفت؛ آن‎طور که پیداست، اپل به شرطی می‌تواند تنوع محصولات خود را با سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی افزایش دهد که بر مشکلات موجود بر تولید دوربین‎هایTrueDepth غلبه نماید. در حال‎حاضر، این موضوع باعث شده است تا بازدهی تولید آیفون ۱۰ کم‎تر حد انتظار باشد و اپل در حال‌حاضر تنها می‌تواند ۴۰۰ هزار واحد از آیفون پرچمدار خود را در ماه به تولید برساند.

مدتی پیش، خواندید که آیفون‌های ۲۰۱۸ فاقد مدل ۵٫۲ اینچی خواهد بود؛ البته در ابتدا کوپرتینویی‌ها درنظر داشتند تا این مدل را به تولید برسانند اما در نهایت از عرضه آن به دلیل عدم استقبال کاربران از گوشی‌های کوچک صرف‌نظر کرده‌اند. دو آیفون دیگر که به پنل OLED مجهز خواهد بود، ممکن است نمایشگر ۵٫۴ اینچی و ۶٫۴ اینچی داشته باشد.

Call Now Button