میان‌رده میت ۱۰ لایت هوآوی با نمایشگر کشیده ۱۸:۹ و چهار دوربین رونمایی شد

به‌تازگی، فبلت میان‌رده میت ۱۰ لایت با چهار دوربین و نمایشکر Full HD + توسط شرکت هوآوی معرفی شده است.

شرکت هوآوی، دیروز از گوشی‌های پرچمدار میت ۱۰، میت ۱۰ پرو و میت ۱۰ پورش دیزاین رونمایی کرد. با این‌حال، معرفی فبلت میان‌رده از سری میت ۱۰ به زمانی دیگر موکول شد و در نهایت، شرکت سازنده این مدل را معرفی کرد.

گوشی میت ۱۰ لایت، مدل چندان جدیدی نیست؛ پیش‌تر این مدل با نام Huawei Maimang 6 در چین معرفی شده بود و اکنون با نام میت ۱۰ لایت راهی بازارهای اروپایی خواهد شد. با اینکه شرکت هوآوی درنظر دارد تا قبلت میان‌رده جدیدش را در اروپا به فروش برساند، هنوز اشاره‌ای به احتمال عرضه این مدل در ایالات متحده نشده است.

میت ۱۰ لایت، یک گوشی میان‌رده با قیمت ۴۰۰ یورو است و نمایشگر ۵٫۹ اینچی را با خود به همراه دارد. نمایشگر میت ۱۰ لایت مانند دو عضو دیگر از سری میت ۱۰ یعنی میت ۱۰ پرو و میت ۱۰ پورش دیزاین، نسبت ابعاد ۱۸ به ۹ دارد و رزولوشن صفحه‌نمایش آن نیز ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل است. شرکت هوآوی، همچنین حاشیه‌های اضافی اطراف نمایشگر را کاهش داده که در میت ۱۰ لایت با حذف دکمه‌های لمسی و انتقال سنسور اثرانگشت به بدنه پشتی، این موضوع میسر شده است.

برخلاف گوشی‌های دیگر که از سری میت ۱۰ معرفی شده است، میت ۱۰ لایت چندان قدرت‌مند نخواهد بود زیرا از تراشه میان‌رده Kirin 659 با هشت هسته پردازشی Cortex A53 استفاده می‌کند که در مجموع با چیپ‌ست Kirin 970 با هشت هسته پردازشی (چهار هسته Cortex A73 و Cortex A53) و واحد پردازش عصبی (NPU) قابل رقابت نیست.

فبلت جدید میت ۱۰ با چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. البته اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید فضای ذخیره‌سازی را با استفاده از کارت حافظه میکرو SD افزایش دهید؛ تنها کافی است از اسلات هیبریدی سیم‌کارت استفاده نمایید. استفاده میت ۱۰ لایت از اسلات هیبریدی، بدین معنی است که کاربران باید میان دو گزینه استفاده از دو سیم‌کارت یا یک سیم‌کارت و کارت حافظه میکرو SD یکی را انتخاب کنند.

میت ۱۰ لایت با چهار دوربین همراه شده است؛ دو سنسور در پشت گوشی و دو سنسور در حاشیه‌ی بالای نمایشگر قرار دارد. در بدنه پشتی، دو سنسور ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی قابل دسترسی است و در حاشیه‌ی بالای نمایشگر، شرکت هوآوی از دو سنسور ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است. دوربین اصلی دوگانه میت ۱۰ لایت می‎تواند تصاویری با افکت بوکه ثبت نمایید؛ مانند «حالت پرتره» آیفون‎های اپل.

ظرفیت باتری میان‎رده جدید هوآوی، ۳۳۴۰ میلی‎آمپر ساعت است و شرکت سازنده درنظر دارد تا میت ۱۰ لایت را با سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ عرضه نماید؛ نسخه «لایت» میت ۱۰ در حالی به سیستم‏عامل اندروید نوقا مجهز شده است که برداران گران‌قیمت‌تر آن با سیستم‌عامل اندروید اوریو راهی بازار خواهند شد و احتمالاً چندین ماه طول خواهد کشید تا میت ۱۰ لایت نیز به نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید اوریو به‎روزرسانی شود.

همان‌طور که گفته شد، میت ۱۰ لایت برچسب قیمتی ۴۰۰ یورو دارد و شرکت سازنده آن‌را در رنگ‎های طلایی، مشکی گرافیتی و آبی عرضه خواهد کرد. شرکت هوآوی، میت ۱۰ لایت را از اوایل ماه نوامبر در بازارهای اروپایی به فروش می‌رساند.

Call Now Button