گوگل و وعده پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی سه ساله از نسل دوم گوشی‌های پیکسل

یکی از ایرادات پرچم‌داران اندرویدی نسبت به آیفون‌ها، مدت زمان کمتر دریافت به روز رسانی‌های نرم افزاری است. حال گوگل با افزایش مدت دو ساله معمول به سه سال، سعی دارد تا خانواده پیکسل را نزد کاربران محبوب‌تر نماید.

گوگل به تازگی و به صورت رسمی اعلام کرد که پرچم‌داران جدیدش، پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال، تا سه سال آینده به روز رسانی‌های سیستم عامل و همچنین آپدیت‌های امنیتی را دریافت می‌کنند. این موضوع باعث برتری نسل دوم خانواده گوشی‌های پیکسل نسبت به سایر پرچم‌داران اندرویدی خواهد شد.

هر بار که بحث انتقاد از اندروید پیش می‌آید دو موضوع مهم مطرح می‌شود که گوگل هیچ‌گاه از پس حل آن‌ها بر نیامده است؛ اولین موضوع عدم ارایه همزمان به روز رسانی نسخه جدید اندروید برای همه گوشی‌های اندرویدی در یک زمان است که هر شرکت و هر مدل در زمان متفاوتی این به روز رسانی را دریافت می‌کند. مورد دوم ارایه آپدیت تا ۱۸ ماه یا نهایتا دو سال پس از تولید است. این موارد شامل همه کمپانی‌های سازنده گوشی‌های اندرویدی است، حتی برندهای بزرگی مانند سامسونگ و ال‌جی که همیشه طرفداران خاص خود را داشته‌اند.

اما در کمال تعجب، گوگل در سکوت کامل مدت دریافت این نوع به روز رسانی را برای پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال افزایش داده است و این مورد را تنها از طریق صفحه پشتیبانی از این گوشی‌ها می‌توان فهمید. برنامه زمانی گوگل برای به روز رسانی مدل‌های امسال پیکسل به شرح زیر است:

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، نسل اول خانواده پیکسل تا دو سال پس از تولید به روز رسانی نرم افزاری و تا سه سال به روز رسانی امنیتی را دریافت می‌نمایند، اما این مدت برای نسل دوم پیکسل‌ها در هر دو مورد به روز رسانی، به سه سال افزایش پیدا کرده است.

Call Now Button