احتمال عرضه آیفون‌های مشابه آیفون ۱۰ در سال ۲۰۱۸

بازار رقابت فروش گوشی‌های هوشمند به قدری در چین گرم است که آیفون تصمیم گرفته نسخه‌هایی ساده‌تر و ارزان‌تر از آیفون ۱۰ را وارد این کشور کند. این گوشی‌ها احتمالا حداقل ۹۰ دلار ارزان‌تر هستند و به صفحه نمایش از نوع LCD مجهز می‌شوند.

هوآوی، Oppo، Vivo و شیائومی پیشتازان صنعت موبایل در کشور چین به شمار می‌روند. البته کمپانی اپل هم در فهرست پرفروش‌ترین‌های موبایل در کشور مذکور جای دارد اما با توجه به رشد روزافزون این سازندگان، بیش از پیش نگران سهمش از بازار پرفروش چین شده است. تازه‌ترین خبرها حاکی از آن است که کمپانی اپل قصد دارد گوشی‌های آیفون ۲۰۱۸ را با اسم رمز Lisbon و Hangzhou وارد کشور چین کند. پیش‌بینی شده است که این آیفون‌ها احتمالا به بسیاری از قابلیت‌های موجود در آیفون ۱۰ مجهز خواهند شد. همچنین انتظار می‌رود Lisbon و Hangzhou کمتر از تازه‌ترین آیفون این سازنده قیمت‌گذاری شوند.

کمپانی اپل پیش‌ازاین اغلب از اسم رمزهایی با ساختار حروف به‌علاوه رقم استفاده می‌کرد. برای مثال، دو گوشی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس با نام‌های رمزD20 و D22 شناخته می‌شدند. اگر این اطلاعات تازه که توسط Economic Daily چین منتشر شده است صحت داشته باشد، اسم رمز مخصوص آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل که برای کشور چین طراحی شده‌اند با نام شهرهای این کشور شناخته خواهند شد.

این خبر تازه ابتدا توسط منبعی که نخواسته نامش فاش شود منتشر شد و گفته می‌شود که این شخص در زنجیره تأمین اپل در کشور چین مشغول به کار است. ماکوتاکارا، بلاگر معروف ژاپنی در زمینه فناوری، پیش‌بینی کرده است که این آیفون‌های تازه با مشخصات فنی کمی ساده‌تر از آیفون ۱۰ معرفی می‌شوند و احتمالا حدود ۹۰ دلار از آن ارزان‌تر خواهند بود. بدین ترتیب آیفون Lisbon یا Hangzhou احتمالا ۹۰۹ دلار قیمت گذاری می‌شود.

اخیرا گزارشی منتشر شد و ادعا کرد همه گوشی‌های آیفون که قرار است سال ۲۰۱۸ وارد بازار شوند، به صفحه نمایش OLED، سیستم دوربینTrueDepth و ویژگی Face ID مجهز می‌شوند. از طرفی گزارشی که درباره دو گوشی Lisbon و Hangzhou در خبرگزاری چینی مذکور به انتشار رسید، به هیچ‌کدام از قابلیت‌های این نسخه‌ها که قرار است از آیفون ۱۰ اقتباس شود، اشاره نکرده است. ممکن است این نسخه‌های ارزان و مشابه آیفون ۱۰ صفحه نمایش LCD به‌جای OLED داشته باشند. همچنین ممکن است به‌جای قابلیت Face ID که به‌تازگی معرفی شد، از حسگر Touch ID پشتیبانی کنند.

همان‌طور که گفتیم، کمپانی‌های چینی در حال حاضر رقیبان سرسختی برای اپل در بازار چین به شمار می‌روند. اپل در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ توانست به سهم ۱۷٫۷% از این بازار دست یابد درحالی‌که هوآوی با در دست داشتن حدود ۳۱% سهم، پیشتاز این رقابت است. چین درواقع بزرگ‌ترین بازار جهانی گوشی‌های هوشمند است و اغلب سازندگان هم به همین خاطر تلاش می‌کنند نظر کاربران و شهروندان آن را به خود جلب کنند. از طرفی آیفون ۱۰ اپل با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و قیمت پایه حدودا ۱۰۰۰ دلار احتمالا در جلب توجه کاربران چینی ناکام می‌ماند چراکه سایر برندهای موجود در این بازار توانسته‌اند پرچم‌داران قابلی را با قیمت مناسب معرفی کنند.

Call Now Button