شیائومی از نسخه قرمز رنگ Mi 5X پرده برداشت

شیائومی دیروز نسخه قرمز Mi 5X را رسما معرفی کرد. این گوشی قرار است به قیمت سایر نسخه‌ها و معادل ۲۲۶ دلار در کشور چین عرضه شود. این گوشی تنها از نظر رنگ بدنه با سایر نسخه‌ها متفاوت است.

کمپانی شیائومی روز گذشته نسخه قرمز Mi 5X را هم معرفی کرد. این گوشی ابتدا در ماه ژوئیه معرفی شد اما یک نسخه ارزان‌تر آن در ماه اوت به بازار راه یافت. البته این نکته را هم باید بگوییم که شیائومی یک نسخه از گوشی مذکور را که به اندروید خالص مجهز شده بود با همکاری گوگل و به نام Mi A1عرضه کرد. از طرفی گوشی Mi 5X اصلی در رنگ‌های مشکی، طلایی و رزگلد معرفی شده بود و این رنگ قرمز تازه به کلکسیونش افزوده شده است.

همان‌طور که گفتیم، رنگ قرمز به خانواده Mi 5X اضافه شده و امکان پیش خرید آن هم در چین میسر شده است. هیچ تفاوتی از نظر طراحی و مشخصات فنی میان نسخه قرمز و دیگر نسخه‌ها وجود ندارد و به همین خاطر قرار است به قیمت یکسانی به فروش برسند. همچنین گفته شده است عرضه رسمی این نسخه قرمز از ۱ نوامبر (۱۰ آبان) آغاز می‌شود. بدین ترتیب گوشی مذکور از هفته آینده به قیمت ۱۵۰۰ یوان معادل ۲۲۶ دلار وارد بازار چین می‌شود. در تصاویر رسمی آن شاهد هستیم که از ترکیب دو رنگ مشکی و قرمز در طراحی آن استفاده شده به طوری که کناره‌ها و پنل پشتی کاملا قرمز است اما پنل جلو به رنگ مشکی دیده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود کمپانی شیائومی در راستای تحقق تصمیمش برای گسترش عرضه محصولات، این گوشی تازه را هم به‌زودی وارد سایر کشورهای آسیایی کند؛ البته این سازنده چینی هنوز هیچ اطلاعاتی دراین باره منتشر نکرده است.

بدنه گوشی Mi 5X شیائومی از جنس فلز طراحی شده است و دکمه‌های راهنمای لمسی آن در حاشیه پایین پنل نمایش تعبیه شده‌اند. این گوشی صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی فول اچ دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ دارد و به ۴ گیگابایت رم و همچنین ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است که با کارت حافظه microSD تا ۱۲۸ گیگابایت ارتقا می‌یابد. گوشی مذکور از پردازنده ۶۴ بیتی کوالکام اسنپ‌دراگون ۶۲۵ قدرت می‌گیرد و ظرفیت باتری غیرقابل تعویضش معادل ۳۰۸۰ میلی‌آمپر ساعت گزارش شده است. Mi 5X به دوربین اصلی با لنز دوگانه ۱۲ مگا پیکسلی و چینش افقی در پنل پشتی مجهز شده و حسگر اثرانگشت زیر آن تعبیه شده است. حسگر سلفی ۵ مگا پیکسلی هم در پنل جلوی این گوشی طراحی شده است. اندروید نوقا و رابط کاربری اختصاصی MIUI 9 به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی مذکور نصب شده‌اند.

Call Now Button