اولین اطلاعات از پیکسل‌های ۲۰۱۸ گوگل؛ احتمال عرضه سه مدل

به‌تازگی، گزارش جدیدی منتشر شده است که نشان می‌دهد سه گوشی جدید توسط شرکت گوگل برای عرضه از سری «پیکسل ۳» توسعه می‌یابد. برای جزئیات بیشتر با جی‌اس‌ام همراه باشید.

شرکت گوگل، گوشی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال را معرفی کرده است؛ با وجود حجم انتقادات نسبت به پیکسل ۲ ایکس‌ال بابت صفحه‌نمایش P-OLED آن از جمله گرایش رنگ صفحه‌نمایش به آبی و سوختگی پیکسل‌های نمایشگر، به‌نظر می‌رسد که گوگل توسعه نسل بعدی گوشی‌های پرچمدار پیکسل را آغاز کرده است.

وب‌سایت Droid-Life، اسم‎رمز گوشی‌های پیکسل ۲۰۱۸ را به‌دست آورده است که براساس اطلاعات ارائه شده، گوشی Crosshatch یکی از پیکسل‌های جدید خواهد بود. همچنین گوگل روی توسعه دو گوشی دیگر با اسم‌رمز Albacore و Blueline مشغول به کار است. اطلاعاتی که در رابطه با گوشی‎های جدید گوگل وجود دارد، چندان زیاد نیست و تنها می‌دانیم که این شرکت واقع در مانتین‌ویو روی توسعه سه گوشی جدید مشغول به کار است.

از میان سه‌گوشی جدید گوگل با اسم‌رمز Albacore، Blueline و Crosshatch به‌نظر می‌رسد که دو مدل قیمت بالا و مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مندی خواهند داشت؛ مدل سوم نیز به عنوان یک گوشی رده‌بالا در حال توسعه است.

جالب است بدانید که در ماه آوریل، اسم‎رمز گوشی‌های پیکسل ۲ فاش شده بود؛ پیکسل ۲ با اسم‌رمز Walleye و پیکسل ۲ ایکس‌ال با اسم‏رمز Taimenدر دست توسعه قرار داشت. همچنین مدل Muskie که هیچ‌گاه وارد بازار نشد، در این لیست جلب‎توجه می‌کرد. آنچه که در رابطه با این لیست بیشتر اهمیت دارد، اشاره به اسم‌رمز Blueline و Crosshatch در میان اسم‌رمزهای احتمالی برای پرچمداران جدید گوگل در سال ۲۰۱۷ بوده است.

در پروژه AOSP نیز، گوشی جدید Crosshatch فاش شده است؛ البته مدل Wahoo نیز که گمان می‎رفت یک گوشی دیگر برای سری ۲۰۱۸ گوشی‌های پیکسل باشد، کرنل گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال بوده است.

جدا از مدل Wahoo که می‌دانیم یک گوشی‌هوشمند نیست، لزومی ندارد که هر سه مدل از میان سه‌گوشی جدید گوگل با اسم‌رمز Albacore، Blueline وCrosshatch وارد بازار شود. همان‌طور که گفته شد، در سال ۲۰۱۷ نیز شرکت گوگل روی توسعه‌ سه گوشی از سری «پیکسل ۲» مشغول به کار بود که تنها دو مدل از آن‌ها یعنی پیکسل ۲ و پیکس ۲ ایکس‌ال به بازار عرضه شد. توسعه‌ی مدل سوم یعنی Muskie که شرکت اچ‌تی‌سی عهده‌دار تولید آن بوده است، به نظر گوگل متوقف شد.

در رابطه با گوشی‌های پیکسل ۲ ایکس‌ال و پیکسل ۲ که در سال جاری میلادی به بازار عرضه شده، شرکت گوگل از آخرین نسل از تراشه‌های پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده کرده است. به همین جهت، می‌توان انتظار داشت که گوگل برای نسل بعد نیز از جدیدترین چیپ‌ست پرچمدار شرکت کوالکام استفاده نماید.

شرکت گوگل، معمولاً گوشی‌های پیکسل را در پاییز معرفی می‌کند؛ به همین جهت، قابل پیش‌بینی است که تا زمان عرضه گوشی‎های پیکسل‌ ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال نزدیک به یک سال فاصله داشته باشیم.

از آنجایی‌که شایعات در رابطه با گوشی‌های پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال تأیید نشده است، باید با دیده شک و تردید به آن‌ها نگاه کنیم. باید منتظر ماند و دید که شرکت گوگل چه تصمیمی برای رقابت با پرچمداران ۲۰۱۸ دارد؛ در سال ۲۰۱۷ با پیروی از روند مرسوم، گوشی پیکسل ۲ ایکس‌ال را با طراحی بدون حاشیه عرضه کرد اما این گوشی فاقد دوربین دوگانه بود. با این‌حال، پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال موفق شده‌اند تا عنوان بهترین گوشی‌هوشمند را در زمینه عکاسی با خود یدک بکشند.

Call Now Button