سنسور اثرانگشت Galaxy S9 سامسونگ با صفحه‎نمایش ادغام نخواهد شد

براساس یک شایعه جدید، گوشی پرچمدار Galaxy S9 سامسونگ از یک سنسور اثرانگشت معمولی بهره می‌گیرد و فاقد سنسور اثرانگشت اپتیکال خواهد بود.

اطلاعات تازه منتشر شده از چین، به سنسور اثرانگشت گوشی پرچمدار Galaxy S9 سامسونگ اشاره می‎کند؛ براساس اطلاعات ارائه شده، این منبع ۱۰۰ درصد اطمینان دارد که Galaxy S9 فاقد سنسور اثرانگشت اپتیکال است.

آنچه که در رابطه با سنسور اثرانگشت گوشی پرچمدار Galaxy S9 سامسونگ منتشر شده است، با گمانه‌زنی‌های قبلی پیرامون این مدل هم‌خوانی دارد. شایعه تازه منتشر شده در رابطه با سنسور اثرانگشت گوشی پرچمدار Galaxy S9 با گزارش‌های قبلی مبنی بر اینکه سامسونگ تا نیمه دوم سال ۲۰۱۸ نخواهد توانست حسگر اثرانگشت اپتیکال توسعه دهد؛ هم‌خوانی دارد. براساس شایعات، گوشی پرچمدار جدید سامسونگ در نیمه اول ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد؛ این در حالی است که فبلت گلکسی نوت ۹ به علت عرضه در نیمه دوم سال آینده میلادی، احتمالاً به حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر مجهز می‌شود.

البته در ابتدا، انتظار می‌رفت گوشی‌های پرچمدار Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus به سنسور اثرانگشت اپتیکال مجهز شوند؛ با این‌حال، اعلام شد که به علت ایجاد مشکل در بازدهی تولید در صورت استفاده از حسگر اثرانگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش، پرچمداران جدید سامسونگ فاقد این قابلیت خواهند بود.

عرضه فبلت گلکسی نوت ۹ با سنسور اثرانگشت یکپارچه با استراتژی که سامسونگ در طی چند سال اخیر دنبال کرده است؛ هم‌خوانی دارد. شرکت سامسونگ معمولاً سری گلکسی نوت را به قابلیت‌های پیشرفته‌تری نسبت به سری Galaxy S مجهز می‌کند و پرچمدار بعدی سامسونگ از سری گلکسی نوت ۹ از این موضوع مستثنی نخواهد بود. در سال ۲۰۱۷، گلکسی نوت ۸ با حافظه رم بیشتر و دوربین قدرت‌مندتر نسبت به Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus عرضه شد.

اگر گزارش تازه منتشر شده صحت داشته باشد و حسگر اثرانگشت Galaxy S9 با صفحه‌نمایش ادغام نشود، این احتمال که پرچمدار جدید سامسونگ به حسگری مانند گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس مجهز خواهد بود؛ افزایش پیدا می‌کند.

لازم به‌ذکر است که شرکت سامسونگ، مدتی پیش یک پتنت را برای Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus به ثبت رساند که به عرضه این دو مدل با یک سنسور اثرانگشت در پایین صفحه‌نمایش اشاره می‌کرد. در گوشی‌های آیفون ۱۰ (iPhone X) و اسنشال فون، بریدگی روی صفحه‌نمایش وجود دارد. البته شرکت سامسونگ تصمیمی برای حذف حاشیه‌ بالای نمایشگر ندارد اما به دنبال آن است تا بریدگی را به پایین نمایشگر گوشی‌های هوشمند خود اضافه کند که می‌تواند مکان مناسبی برای جای‌گیری سنسور اثرانگشت باشد.

سری گوشی‌های Galaxy S9 احتمالاً در اوایل سال آینده و نزدیک به نمایشگاه MWC 2018 معرفی خواهند شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که کره‎ای‌ها برای عرضه زودتر از موعد پرچمداران جدید خود به بازار برنامه‌ریزی کرده‌اند؛ به نظر می‌رسد شرکت سامسونگ با عرضه Galaxy S9 و Galaxy S9 Plusتصمیم دارد به رقابت با اپل بپردازد. براساس گمانه‌زنی‎ها، Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus به نمایشگری مشابه با گوشی‌های Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus مجهز خواهند شد؛ به همین جهت، انتظار داریم تا پرچمداران جدید سامسونگ در دو مدل با صفحه‌نمایش ۵٫۸ اینچی و ۶٫۲ اینچی عرضه شود.

Call Now Button