موجودی آیفون ۱۰ در ۳۰ دقیقه تمام شد؛ تأخیر چند هفته‌ای برای ورود به بازار

براساس گزارش جدید، عرضه سفارش پرچمدار جدید اپل یعنی آیفون ۱۰ ممکن است حتی تا یک ماه نیز به طول بیانجامد. iPhone X گران‌قیمت‌ترین گوشی آیفون است که به بازار عرضه می‌شود.

پیش‌فروش گوشی آیفون ۱۰ دیروز آغاز شد و به‌نظر می‌رسد که عجله علاقه‌مندان برای خریداری پرچمدار جدید اپل، باعث شده است تا عرضه آن نزدیک به چند هفته به تعویق بیافتد. براساس اطلاعات منتشر شده، موجودی گوشی آیفون ۱۰ در بیشتر فروشگاه‌های آنلاین اپل به اتمام رسیده است و اگر تلاش کنید تا iPhone X را در هر رنگ یا ظرفیتی پیش‌خرید نمایید،  باید نزدیک به ۴ الی ۵ هفته برای ارسال سفارش خود منتظر بمانید.

زمان تخمینی برای ارسال سفارش‌ها در طی ۳۰ دقیقه پیش‌فروش آیفون ۱۰، حتی به یک ماه نیز می‌رسد؛ البته در گزارش‌های جدید، اشاره شده است خریداران برای دریافت سفارش‌های فعلی آیفون ۱۰ در سراسر جهان، باید ۵ الی ۶ هفته منتظر بمانند. پیش از اینکه پیش‎فروش آیفون ۱۰ در ساعت ۱۲:۰۳ صبح آغاز شود، فروشگاه اپل از دسترس خارج شد. براساس گزارش‌های کاربران، عملکرد وب‌سایت اپل از برنامه «اپ استور» برای پیش‎خرید آیفون ۱۰ بهتر بوده است.

آیفون ۱۰ تنها گوشی نیست که اپل در سال ۲۰۱۷ از آن رونمایی کرده است؛ کوپرتینویی‌ها علاوه‌بر این مدل، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس را نیز معرفی کرده‌اند که با حداقل تغییرات نسبت به نسل قبل عرضه شده است.

با وجود قیمت بالای آیفون ۱۰، این مدل انقلابی‌ترین گوشی از میان محصولاتی است که اپل در طی چند سال اخیر معرفی کرده؛ پرچمدار جدید اپل که با نام iPhone X رونمایی شده است، «آیفون ۱۰» تلفظ می‌شود و حرف X در واقع عدد ۱۰ به زبان یونانی است که کوپرتینویی‌ها به مناسبت دهمین سالگرد رونمایی از گوشی‌های آیفون برای این مدل انتخاب کرده‌اند.

آیفون ۱۰ از صفحه‎نمایش بدون لبه ۵٫۸ اینچی بهره می‌گیرد که با بریدگی در بالای صفحه‌نمایش همراه شده است؛ این بریدگی که به حسگرهای سه‌بعدی و بلندگوی مخاطب اختصاص یافته است، طراحی آیفون ۱۰ را از دیگر محصولات بدون حاشیه امسال متمایز می‎‌کند.

چیپ‌ست Apple A11، قلب تپنده‌ی آیفون ۱۰ است که براساس ادعای کوپرتینویی‌ها قدرت‌مندترین تراشه تولید شده برای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. آیفون ۱۰ از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و پنل پشتی از جنس شیشه دارد؛ به همین جهت، امکان شارژ پرچمدار جدید اپل به صورت بی‌سیم فراهم شده است.

آیفون ۱۰ از سیستم Face ID بهره می‌گیرد؛ این سیستم با تشخیص چهره‌ی کاربران، هویت آن‌را احراز می‌کند و می‌توانید از آن برای انجام پرداخت‌های موبایلی استفاده کنید. بد نیست اشاره کنیم که برخلاف آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس، آیفون ۱۰ فاقد سنسور اثرانگشت است؛ کوپرتینویی‌ها برای حذف حاشیه‌های اضافی، ناچار شده‌اند تا دکمه‎‌ی Home را از پرچمدار جدید خود حذف کنند و همین موضوع باعث شده است تا سنسور اثرانگشت جایی در آیفون ۱۰ نداشته باشد!

شرکت اپل، مدل پایه آیفون ۱۰ را با قیمت ۹۹۹ دلار عرضه می‌کند؛ این نسخه به ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. البته نسخه دیگری از آیفون ۱۰ را با قیمت ۱۱۴۹ دلار عرضه خواهد کرد که به ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد بود. براساس گزارش‌ها، عرضه پرچمدار جدید اپل در تاریخ ۳ نوامبر (۱۲ آبان ماه) آغاز می‌شود.

Call Now Button