انتشار ویدیوی از آیفون ۱۰ برای مهندس اپل دردسرساز شد

همانطور که می‌دانید شرکت‎های بزرگی همچون اپل قوانین نظارتی ویژه‎ای را وضع می‌کنند و کارکنان باید از این قوانین پیروی نمایند. از همین رو بی‎توجهی کارکنان نسبت به قوانین، ممکن است باعث اخراج آن‎ها از شرکت شود.

بر اساس گزارش‎های منتشر شده، دختر یکی از مهندسان تیم آیفون ۱۰، پس از انتشار ویدیویی از جدیدترین پرچم‎دار اپل که هنوز به بازار عرضه نشده در کانال شخصی‌اش در یوتیوب، حکم اخراج پدرش را امضا کرد. به اعتقاد اپل این اقدام، به معنی بی‎توجهی به سیاست‎ حفظ اسرار محرمانه این شرکت به شمار می‌آید و افشای اسرار شرکت عملی غیر اخلاقی محسوب می‌شود.

در هفته‎ای که گذشت، خانم «بروک امیلیا پترسون» دست به انتشار ویدیویی از آیفون ۱۰ در کانال یوتیوبش زد و در آن به برخی امکانات آیفون ۱۰ از جمله اپلیکیشن اختصاصی “Apple Pay” و همچنین رابط کاربری ویژه این مدل پرداخت.

جالب توجه است که بخشی از این ویدیو کلیپ در محوطه اختصاصی شرکت اپل و رستوران این شرکت تهیه شده و در آن به قابلیت‎های بی‎نظیر این مدل پرداخته شده است. اپل پس از اطلاع از این رویداد، از پترسون خواست که این ویدیو رو از کانال اختصاصیش حذف کند، که البته به لطف سرعت بالای انتشار خبرهای تکنولوژی و وایرال ویدیو در شبکه‎های مختلف اجتماعی، حذف این ویدیو کلیپ بی‌فایده به نظر می‌رسید.

بر اساس قوانین انحصاری اپل، افشای مشخصات فنی، ویدیو و یا عکس‎های مربوط به محصولات اپل کاملا غیرقانونی است و بر همین اساس اقدام خانم پترسون منجر به اخراج پدرش از اپل شد. خانم پترسون در اعتراض به این اقدام اپل، گفت: «اپل بدون توجه به اینکه فردی همچون پدرم تا چه اندازه برای این شرکت موثر بوده، تنها با یک اشتباه، او را از ادامه همکاری بازمی‎‌دارد که چندان اخلاقی به نظر نمی‌رسد».

اما نباید فراموش کرد که «سیاست حفظ اسرار محرمانه در صنعت تکنولوژی»، نه تنها اسرار داخلی کمپانی را از خطر افشا حفظ می‌کند، بلکه باعث افزایش ضریب امنیت کارکنان آن شرکت نیز می‎گردد. این اسرار محرمانه ممکن است شامل کد شناسایی کارکنان، کد مخفی محصولات، نرم‎افزارهای انحصاری و اپلیکیشن‎های ویراستار متن را شود که همه آن‎ها برای شرکتی همچون اپل، از اهمیت بالایی برخوردار است و افشای هریک برای این کمپانی هزینه‎های جبران ناپذیری را بر جای خواهد گذاشت.

طبق خبرهای تائید نشده، آقای پترسون پیش از اخراج در بخش طراحی مدارهای رادیویی و بی‎سیم مشغول به کار بوده و اپل قصد داشته تا در ماه دسامبر او را  به محوطه جدید اپل پارک منتقل نماید. در هرصورت آقای پترسون پس از اخراج، مسئولیت انتشار ویدیو کلیپ را به عهده گرفته و اظهار داشت خانواده پترسون نیز کاملا همسو با سیاست‎های داخلی اپل عمل خواهد نمود.

Call Now Button