وان‌پلاس ۵ و ۵T در کنار هم؛ از این نسخه تازه چه انتظاراتی داریم

وان پلاس امسال پرچم‌دار OnePlus 5 را روانه بازار کرد و حالا شایعه‌ها حاکی از آن است که این سازنده چینی قصد دارد نسخه تازه‌ای از آن را به نام OnePlus 5T معرفی کند. در این مطلب به بررسی ۵ ویژگی و تفاوت احتمالی در این نسخه‌ها می‌پردازیم.

کمپانی وان پلاس گوشی OnePlus 3 را با مشخصات فنی و قیمت بسیار خوبی در سال ۲۰۱۶ معرفی و عرضه کرد اما تنها ۵ ماه بعد نسخه بهبود یافته آن به نام OnePlus 5T روانه بازار شد. احتمالا برای شما هم این سؤال پیش آمده که چرا این سازنده چینی از پسوند رایج S برای نسخه‌های بعدی گوشی‌هایش استفاده نمی‌کند. همان‌طور که می‌دانید، حرف T در الفبای انگلیسی بعد از S قرار دارد و احتمالا منظور وان پلاس هم از این پسوند این است که ویژگی‌های متعددی ازجمله دوربین، پردازنده و باتری در نسخه‌های T به اندازه چشمگیری ارتقا می‌یابد. این نسخه‌ها همچنین به قیمت بیشتری به فروش می‌رسند.

اگر شایعه‌ها صحت داشته باشند، احتمالا یک نسخه T برای OnePlus 5T هم معرفی می‌شود. هنوز هیچ اطلاعاتی درباره OnePlus 5T یا OnePlus 6احتمالی از سوی سازنده آن مورد تأیید قرار نگرفته اما شایعه‌ها و حتی تصاویر زنده متعددی از آن در فضای وب منتشر شده است که فعلا باید به آن‌ها رجوع کنیم.

۱- صفحه نمایش بزرگ‌تر اما در همان فریم

گوشی OnePlus 5 از صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی بهره می‌برد و انتظار می‌رود که OnePlus 5T به پنل نمایش بزرگ‌تری مانند آنچه در LG V30 و پیکسل ۲ ایکس ال دیدیم، به اندازه ۶ اینچ و نسبت نمایش ۱۸:۹ مجهز شود. گفته می‌شود که OnePlus 5T قرار است در همان ابعاد OnePlus 5 طراحی شود اما حاشیه‌های صفحه نمایش آن باریک شوند. بدین ترتیب پنل نمایش این نسخه تازه بزرگ‌تر از OnePlus 5 اصلی خواهد بود.

از طرفی دو کمپانی ویوو و وان پلاس هر دو متعلق به BBK Electronics هستند. ویوو به تازگی گوشی X20 را معرفی کرد و گفته می‌شود OnePlus 5Tاحتمالا تا حدودی شبیه آن خواهد بود.

۲- از دکمه فیزیکی خانه خبری نیست

همان‌طور که می‌دانید OnePlus 5 به دکمه فیزیکی خانه / حسگر اثرانگشت در پنل جلو مجهز شده است و دو دکمه راهنمای لمسی هم در حاشیه پایین کنار آن قرار گرفته‌اند. این طراحی احتمالا به خاطر باریک شدن حاشیه‌ها و تلاش برای افزایش اندازه پنل نمایش در OnePlus 5T دستخوش تغییر می‌شود. با حذف دکمه خانه و باریک شدن حاشیه پایین صفحه، دکمه‌های لمسی قبلی هم جایشان را به دکمه‌های راهنمای روی صفحه نمایش می‌دهند. اغلب تصاویر رندر شده‌ای که تابه‌حال از OnePlus 5T لو رفته‌اند هم این طراحی نوین را تأیید می‌کنند.

۳- انتقال حسگر اثرانگشت به پنل پشتی

پیش‌بینی می‌شود که حسگر اثرانگشت OnePlus 5T به پنل پشتی و موقعیتی که معمولا انگشت اشاره در آن قرار می‌گیرد، منتقل شود. البته اغلب کاربران هنوز هم ترجیح می‌دهند حسگر اثرانگشت گوشی در پنل جلو تعبیه شود اما انتقال آن با توجه به تلاش برای افزایش اندازه صفحه نمایش، توجه پذیر است. اگر وان پلاس کاری کند که کاربران بتوانند با کشیدن انگشت روی حسگر اثرانگشت منوی نوتیفیکیشن‌ها را باز کنند، عملکرد این نسخه تازه بسیار جالب خواهد شد.

۴- قابلیت تشخیص چهره

انتظار می‌رود OnePlus 5T به جز تشخیص اثر انگشت به ویژگی تشخیص چهره و امکان باز کردن قفل صفحه به کمک این روش هم مجهز شود. هنوز هیچ گوشی هوشمندی معرفی نشده است که ویژگی تشخیص چهره‌اش به خوبی حسگر اثرانگشت کار کند و به همان اندازه هم امنیت دستگاه را حفظ کند. به همین خاطر نمی‌توانیم باور کنیم وان پلاس به قدری پیشرفت کرده باشد که بتواند در این زمینه از همه رقیبانش پیشی بگیرد.

۵- قیمت بیشتر

وان پلاس سال گذشته گوشی OnePlus 3T را با کمی افزایش قیمت نسبت به OnePlus 3 روانه بازار کرد. انتظار می‌رود امسال هم همین اتفاق رخ دهد و OnePlus 5T گران‌تر از نسخه اصلی باشد. از طرفی هنوز درباره مشخصات و البته تفاوت‌های این دو نسخه مطمئن نیستیم و نمی‌دانیم آیا این نسخه تازه ارزش خرید به قیمت بالاتر را دارد یا خیر؛ اما ازآنجاکه OnePlus 5 هنوز هم به نظر ما یکی از بهترین پرچم‌داران امسال است، مشخصات نسخه ۵Tهم قطعا دست کمی از آن نخواهد داشت.

Call Now Button