آپدیت جدید اندروید اوریو فضای ذخیره‌سازی گوشی را افزایش می‎دهد

یکی از برتری‎های گوشی‎های اندروید نسبت به آیفون، وجود شیار ویژه کارت حافظه SD است که ظرفیت دستگاه‎های اندرویدی را تا حد قابل توجهی افزایش می‎دهد. با این روش، دغدغه کاربران برای ذخیره فایل‎های ضروری کمتر خواهد شد. با این روش کاربران قادرند فایل‎های ذخیره شده در حافظه داخلی گوشی را به کارت SD منتقل و فضای خالی بیشتری را در دستگاه اندرویدیشان ذخیره نمایند.

با این همه ممکن است کاربران بازهم با مشکل فضای خالی در دستگاه‎های اندرویدی روبرو شوند. در این صورت باید برای حل این مشکل چه اقدامی نمود؟ به عقیده توسعه‎دهندگان پایگاه اطلاع‎رسانی XDA، گوگل قبلا امکان بروزاین مشکل را پیش بینی کرده و در جدیدترین نسخه اندروید اوریو، چاره‎ای برای کاهش فضای اشغال شده با اپ‎های اندرویدی اندیشیده است. گوگل در نسخه ۸٫۱ اندروید با کاهش حجم اپ‎هایی که کاربران به ندرت از آن‌ها استفاده می‎نمایند، فضای بیشتری را برای فایل‎ها و اپ‌های دیگر فراهم آورده است.

 با نگاهی تخصصی‎تر به امکان جدید اندروید ۸٫۱ باید گفت اپ‎هایی که در دستگاه‌های اندرویدی غیرفعال می‌شوند، در دسته فایل‎های فشرده اندروید(dex) قرار می‎گیرند اما در این حالت نیز بخشی از فضای «کش دالویک» به این دسته از اپها اختصاص داده می‎شود.

طبق نظر توسعه‎دهندگان وبسایت XDA،اگرچه در نسخه ۸٫۱ اندروید اوریو این امکان فراهم شده تا اپ‎های غیرفعال فضای کمتری از ظرفیت داخلی گوشی را اشغال نمایند، این راه حل چندان هم اساسی به نظر نمی‎رسد. به علاوه از آنجا که اندروید اوریو هنوز برای بسیاری از پرچم‎داران اندرویدی منتشر نشده، زمان دقیقی را برای انتشار نسخه ۸٫۱ اندروید اوریو نباید در نظر گرفت که بر این اساس بهتر است کاربران فعلا در انتظار این نسخه از اندروید نباشند.

 

 

Call Now Button