آغاز تولید انبوه گلکسی اس ۹ سامسونگ از ماه دسامبر

طبق گزارش یکی از خبرگزاری‌های کره جنوبی، سامسونگ احتمالا قادر نخواهد بود تکنولوژی حسگر اثرانگشت را زیر صفحه نمایش گلکسی اس ۹ تعبیه کند. به همین خاطر این غول تکنولوژی ظاهرا برنامه‌هایش را در این باره تغییر داده است. این گزارش تازه درست زمانی منتشر شد که اغلب شایعه‌ها ادعا می‌کردند سامسونگ دیگر طراحی اس ۹ و اس ۹ پلاس را نهایی کرده است.

به نظر می‌رسد که دوگانه گلکسی اس ۹ هم قرار است مانند سری قبلی به حسگر اثرانگشت در پنل پشتی مجهز شوند. همان‌طور که احتمالا مطلع هستید، موقعیت حسگر اثرانگشت در دوگانه اس ۸ یکی از مواردی است که شدیدا مورد انتقاد کارشناسان و کاربران قرار گرفت. آن‌ها ادعا می‌کنند که به خاطر نزدیکی این حسگر با دوربین، هنگام تلاش برای لمس حسگر در اغلب مواقع حسگر دوربین را به اشتباه لمس می‌کنند و همین موضوع باعث کثیف شدن لنز می‌شود. ظاهرا سامسونگ قصد دارد موقعیت حسگر اثرانگشت را در نسخه‌های بعدی کمی دستخوش تغییر کند چراکه گزارش‌های متعددی در این مورد منتشر شده است که ادعا می‌کنند این غول تکنولوژی احتمالا چینش قاب پشتی را در دوگانه گلکسی اس ۹ کمی تغییر می‌دهد.

خبرگزاری کره‌ای مذکور همچنین مدعی شده که تولید آزمایشی دستگاه‌های گلکسی اس ۹ از ماه گذشته توسط سامسونگ آغاز شده است و حالا که ظاهرا طراحی نهایی این دوگانه پرچم‌دار هم نهایی شده، احتمالا تولید انبوهشان از ماه دسامبر امسال شروع می‌شود.

کمپانی سامسونگ در خلال سال‌های اخیر همواره در تلاش بوده است راهی پیدا کند تا حسگر اثرانگشت را زیر صفحه نمایش گوشی‌های سطح بالایش قرار دهد؛ اما این سازنده به خاطر مواجه شدن با مشکلات فنی متعدد هنوز موفق نشده است تکنولوژی نوین مذکور را در گوشی‌های هوشمندش ارائه کند. همان‌طور که می‌دانید، طراحی بدون حاشیه یکی از ترندهای رایج و محبوب سال ۲۰۱۷ بود و حسگر اثرانگشت هم پیش از آن در دکمه فیزیکی خانه و در حاشیه پایین قرار می‌گرفت؛ اما کاهش اندازه حاشیه‌ها به حذف این دکمه فیزیکی منجر شد و سامسونگ هم مدت‌هاست به دنبال یافتن موقعیت مناسب دیگری برای تعبیه حسگر اثرانگشت می‌گردد.

حتی اگر تازه‌ترین شایعه‌ها صحت داشته باشند و حسگر اثرانگشت در دوگانه پرچم‌دار گلکسی اس ۹ زیر صفحه نمایش طراحی نشود، سامسونگ همچنان به تحقیقاتش برای دستیابی کامل به این تکنولوژی نوین ادامه می‌دهد. از طرفی رقیب سرسخت سامسونگ یعنی اپل اخیرا پرچم‌دار تازه‌اش را به نام آیفون ۱۰ رونمایی کرد. این گوشی هم از ویژگی حسگر اثرانگشت Touch ID مرسوم و قدیمی پشتیبانی نمی‌کند و پیش‌بینی می‌شود که سایر آیفون‌های ۲۰۱۸ این سازنده تنها به حسگر تشخیص چهره Face ID مجهز شوند؛ به عبارت دیگر باید بگوییم که آیفون‌های سال آینده دیگر دکمه فیزیکی Touch ID نخواهند داشت. از طرفی سامسونگ احتمالا حسگر اثرانگشت را از گوشی‌هایش حذف نمی‌کند چراکه بسیاری از سرویس‌ها و پلتفرم‌ها برای عملکردشان به همین تکنولوژی وابسته‌اند.

پیش بینی می‌شود که سامسونگ احتمالا تکنولوژی حسگر اثرانگشت زیر صفحه را در ماه اوت سال آینده و با گلکسی نوت ۹ به دنیا معرفی کند. تازه‌ترین خبرها درباره این پرچم‌دار مدعی شده‌اند که اسم رمز آن در حال حاضر Crown است و تولید آزمایشی آن احتمالا در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ آغاز می‌شود. انتظار می‌رود گلکسی نوت ۹ هم مانند نسخه قبلی‌اش صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی اینفینیتی را حفظ کند و از پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۴۵ قدرت بگیرد.

Call Now Button