آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل شامل سه مدل با طراحی بدون لبه خواهند بود

مینگ‌چی کو در گزارش جدید خود به عرضه سه گوشی آیفون در سال ۲۰۱۸ اشاره کرده است. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، هر سه مدل حاشیه‌های باریکی خواهند داشت و از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی استفاده می‌کنند.

آن‌طور که پیداست، کوپرتینویی‌ها درنظر دارند در سال ۲۰۱۸ سه گوشی آیفون عرضه نمایند. براساس پیش‌بینی‌های جدید مینگ‎چی کو، آیفون‌های جدید اپل شامل سه مدل خواهد بود؛ یک مدل با پنل LCD راهی بازار می‌شود و دو گوشی دیگر به صفحه‎نمایش OLED مجهز خواهد شد. در ادامه، پیش‌بینی مینگ‌چی کو از آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل آمده است:

پیش‌ینی می‎کنیم اپل، سه مدل آیفون جدید در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد کرد؛ دو مدل به نمایشگر اولد ۵٫۸ اینچی و ۶٫۵ اینچی مجهز خواهد بود و مدل دیگری با نمایشگر TFT LCD با اندازه ۶٫۱ اینچ عرضه می‎شود. هر سه مدل، طراحی بدون لبه خواهند داشت و مانند آیفون ۱۰ (iPhone X) از دوربین TrueDepth برای تشخیص سه‌بعدی چهره بهره می‌گیرند.

آن‌طور که پیداست، دو مدل از آیفون‌های جدید اپل به عنوان گوشی گران‎قیمت عرضه خواهند شد. مینگ‎چی کو مدعی است که سومین مدل، یک گوشی میان‎رده به شمار می‎رود وبرچسب قیمتی بین ۶۴۹ تا ۷۴۹ دلار خواهد داشت.

در رابطه با آیفون‌های جدید، باید گفت که این اولین‌بار نیست شایعاتی مبنی بر عرضه آیفون با صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی منتشر می‌شود؛ مدتی پیش نیز تحلیل‌گر معروف KGI Securities در یادداشتی خطاب به سرمایه‏‌گذاران اعلام کرده بود اپل سال آینده دو گوشی آیفون اولد با نمایشگری به اندازه ۶٫۴۶ اینچ و ۵٫۸۵ اینچ معرفی می‌‏کند.

البته پیش‌بینی‎های جدید مینگ‎‌چی کو به این موضوع اشاره دارد که آیفون‌های رده‌بالای اپل در سال ۲۰۱۸، شامل یک مدل با نمایشگری به اندازه آیفون ۱۰ است که از فناوری‌های مدل فعلی بهره می‎گیرد؛ مدل دیگر، آیفون ۶٫۵ اینچی اپل است که نسخه «پلاس» آیفون‌ ۵٫۸۵ اپل در سال آینده خواهد بود. باید اشاره کرد که آیفون ۱۰ در سال ۲۰۱۷ با برچسب قیمتی ۹۹۹ دلار برای مدل ۶۴ گیگابایتی و ۱۱۴۹ دلار برای مدل ۲۵۶ گیگابایتی عرضه شده است.

گمان می‎رود آیفون‌های رده‎بالای اپل، به نمایشگر بدون لبه و سیستم تشخیص چهره جدید این شرکت یعنی Face ID مجهز خواهند شد؛ مانند آیفون ۱۰٫ آیفون ارزان‌قیمت ‎تر نیز ممکن است به جای سنسور اثرانگشت از سیستم تشخیص چهره بهره بگیرد. انتظار می‌رود آیفون میان‎رده اپل در سال آینده، به نمایشگر ۶٫۱ اینچی LCD با رزولوشن کم‌تر نسبت به مدل‎های رده‌بالا عرضه شود.

در ادامه، اعلام شده است که اپل، زنجیره تأمین مناسبی را برای تولید آیفون‌های جدیدش در سال آینده تدارک دیده؛ به همین جهت، نزدیک به ۱۰۰ الی ۱۲۰ میلیون واحد در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ تولید خواهد شد. گفته می‌شود با توجه به افزایش ظرفیت تولید آیفون‌های جدید اپل، احتمالاً مدل‌های جدید به موقع عرضه خواهند شد.

در رابطه با عدم استفاده از سیستم Touch ID در آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل، هنوز اطلاعات چندان دقیقی وجود ندارد؛ ظاهراً اپل حتی برای آیفون ۱۰ نیز استفاده از سنسور اثرانگشت را مدنظر قرار نداده است و با توجه به عملکرد سیستم Face ID، عدم عرضه آیفون‌های جدید با سنسور اثرانگشت منطقی به‏نظر می‌رسد. ظاهراً عملکرد این سیستم، حتی اپل را به این فکر واداشته است تا آیپد‌های پرو جدیدش را در سال آینده به سیستم تشخیص چهره Face ID مجهز نماید.

برای مقایسه با آیفون‌های ۲۰۱۶، اپل امسال دو آیفون با نمایشگر LCD و یک آیفون با نمایشگر OLED عرضه کرده است؛ انتظار می‌رود تعداد مدل‌هایOLED در سال آینده، دو برابر شود. از آنجایی‎که این شایعات به صورت رسمی تأیید نشده است، باید با دیده شک و تردید به آن‌ها نگاه کنید. هنوز نزدیک به یک سال تا معرفی آیفون‌های جدید اپل زمان باقی مانده است.

Call Now Button