وان‌پلاس از پرچمدار OnePlus 5T رونمایی کرد؛ نمایشگر بدون حاشیه با قابلیت تشخیص چهره

شرکت وان‎پلاس، به‌تازگی گوشی پرچمدار جدیدش را با نام OnePlus 5T معرفی کرده است که از نمایشگر ۶ اینچی کشیده با نسبت تصویر ۲ به ۱ برخوردار است. این گوشی برخلاف نسل قبل، لنز تله‌فوتو ندارد و از ترکیب دو سنسور ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

شرکت وان‌پلاس در جریان برگزاری رویداد خبری خود در ایالات متحده، از گوشی پرچمدار جدیدش با نام OnePlus 5T رونمایی کرده است. این مدل با نسل قبل یعنی OnePlus 5 که در نیمه دوم ۲۰۱۷ معرفی شده بود، جایگزین خواهد شد. بد نیست اشاره کنیم که عرضه مدل «ارتقا یافته» گوشی پرچمدار OnePlus 5 قابل پیش‌بینی بود؛ سال گذشته نیز، شرکت وان‌پلاس نسخه‌ی جدید OnePlus 3 را با نام OnePlus 3T معرفی کرده بود.

براساس اطلاعات منتشر شده، گوشی OnePlus 5T با قیمت پایه ۴۹۹ دلار عرضه خواهد شد و در بازارهای اعلام شده از تاریخ ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) به فروش می‌رسد. قیمت پایه ۴۹۹ دلاری برای نسخه پایه این گوشی با شش گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه است؛ اگر تمایل دارید تا مدل مجهز به هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه را خریداری کنید، باید نزدیک به ۵۵۹ دلار برای خرید آن پرداخت نمایید.

با توجه به اینکه OnePlus 5T را می‌توان نسخه به‌روز شده گوشی پرچمدار OnePlus 5 به شمار آورد، نباید انتظار تغییرات گسترده‎ای را در این گوشی داشته باشید. شرکت وان‌پلاس به تبعیت از روند غالب، تصمیم گرفته است تا پرچمدار جدیدش را به یک نمایشگر کشیده با نسبت ابعاد ۱۸:۹ مجهز کند که باعث شده است تا صفحه‌‏نمایش این گوشی در مقایسه OnePlus 5، عرض کم‌تری داشته باشد. با توجه به اینکه حاشیه‌های اضافی حذف شده وOnePlus 5T نمایشگر کشیده دارد، نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه ۸۰٫۵ درصد است.

تلاش شرکت وان‌پلاس برای استفاده از یک صفحه‌نمایش با نسبت ابعاد ۱۸:۹ باعث شده است تا این گوشی با ابعادی نزدیک به نسل قبل، به نمایشگر ۶٫۰۱ اینچی مجهز شود؛ با وجود افزایش چشمگیر اندازه نمایشگر، رزولوشن آن Full HD + است که باعث خواهد شد تا OnePlus  ۵T، یک سر و گردن پایین‌تر از رقبای اندرویدی امسال خود باشد. حذف حاشیه‌های اضافی اطراف نمایشگر، همچنین باعث شده است تا سنسور اثرانگشت به پنل پشتی گوشی منتقل شود. شرکت وان‌پلاس از دکمه‌های نرم‌افزاری برای جابه‌جایی در محیط سیستم‌عامل اندروید استفاده کرده است.

اگر به جای‌گیری سنسور اثرانگشت در پشت گوشی علاقه چندانی ندارید، باید گفت که OnePlus 5T از سیستم تشخیص چهره بهره می‌گیرد؛ مشابه با آنچه که پیش‌تر در گوشی‌های اندرویدی دیده‌ایم، سیستم تشخیص چهره OnePlus 5T متکی به قابلیت‌های نرم‌افزاری اندروید و دوربین سلفی است و هیچ حسگر جداگانه‌ای برای ارزیابی چهره کاربران وجود ندارد. با این‌حال، بررسی‌های اولیه نشان می‏دهد که سیستم تشخیص چهره OnePlus 5T به راحتی با عکس فریب نمی‌خورد و شرکت سازنده نیز مدعی است که این سیستم می‌تواند چهره کاربران را در طی ۰٫۴ ثانیه تشخیص دهد؛ وان‌پلاس البته اعلام کرده است که کاربران برای تأیید پرداخت‌های موبایلی و …، همچنان باید از حسگر اثرانگشت استفاده کنند.

یک‌دیگر از تغییرات چشمگیری که در گوشی OnePlus 5T ایجاد شده، مربوط به دوربین آن است. OnePlus 5 اولین گوشی‌هوشمند وان‌پلاس محسوب می‌شود که به دوربین دوگانه مجهز شده است که یک لنز واید و یک لنز ثانویه تله‎فوتو دارد. در نسخه ارتقا یافته OnePlus 5T نیز همچنان از دوربین دوگانه استفاده می‌شود؛ البته دیگر خبری از لنز تله‌فوتو نیست. شرکت وان‌پلاس، پرچمدار جدیدش را با دوربین دوگانه ارائه می‌دهد که یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی واید با F1.7 دارد و سنسور دیگر آن نیز، ۲۰ مگاپیکسلی بوده که مانند سنسور اصلی، F1.7 دارد؛ استفاده از این سنسور باعث می‌شود تا دوربین گوشی OnePlus 5T در هنگام عکاسی در محیط‌های کم‌نور عملکرد قابل‌قبولی داشته باشد. با اینکه لنز تله‌فوتو حذف شده است اما OnePlus 5Tهمچنان می‌تواند عکس‌های پرتره بگیرد؛ در این تصاویر، پس‌زمینه مات و دوربین روی سوژه متمرکز می‌شود. برای دوربین سلفی نیز شرکت وان‎پلاس از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کرده است که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌‌کند.

تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی به گوشی OnePlus 5T قدرت می‌دهد که تغییر چشمگیری نسبت به OnePlus 5 ندارد؛ در واقع در نسل قبل نیز از همین چیپ‌ست استفاده شده است. در ابتدا نیز گفته شد که گوشی پرچمدار OnePlus 5T در دو مدل با شش گیگابایت رم و ۸ هشت گیگابایت حافظه قابل خریداری است؛ مدل پایه از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند و نسخه مجهز به ۱۲۸ گیگابایت حافظه، به هشت گیگابایت رم مجهز شده است.

با اینکه چندین ماه از انتشار نسخه عمومی اندروید اوریو می‌گذرد، OnePlus 5T همچنان اندروید نوقا ۷٫۱ را اجرا می‌کند؛ این گوشی در ماه دسامبر با یک طرح آزمایشی به نسخه جدید سیستم‌‏عامل اندروید به‌روزرسانی خواهد شد. از دیگر مشخصات گوشی OnePlus 5T می‌توان به استفاده از یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت اشاره کرد که با فناوری اختصاصی Dash Charge قادر به شارژ سریع باتری آن هستید. 

Call Now Button