استفاده از لوه‌های خنک کننده در پرچم‌داران ۲۰۱۸ سامسونگ ادامه می‌یابد

یکی از مشکلات گوشی‌های هوشمند در استفاده مداوم و طلانی مدت، ایجاد گرمای بیش از حد است. برخی از شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند مانند سامسونگ و سونی برای رفع این مشکل در پرچم‌داران خود، از لوله‌های خنک کننده استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد فعلا استفاده از این فناوری ادامه داشته باشد.

با قدرتمندتر شدن قطعات سخت افزاری گوشی‌های هوشمند، نیاز به راه‌کارهایی برای خنک کردن این اجزا نیز بیشتر حس می‌شود. در چند سال اخیر بسیاری از سازندگان از راه‌کارهای مختلفی برای خنک کردن پرچم‌داران خود استفاده کردند.

با توجه به این که دستگاه‌های میان‌رده و رده پایین از سخت افزار چندان قدرت‌مندی بهره‌مند نیستند، بنابراین نیازی به سیستم خنک کننده نیز ندارند. یکی از اولین شرکت‌هایی که از لوله‌های انتقال گرما استفاده کرد، کمپانی سامسونگ است.

استفاده از لوله‌های انتقال گرما یکی از رایج‌ترین روش‌های موجود است و بر خلاف شایعات پیشین که احتمال توقف استفاده از این روش در پرچم‌داران آینده سامسونگ را بیان می‌کردند، منابع خبری به نقل از زنجیره تامین قطعات این شرکت در کره جنوبی می‌گویند که کره‌ای‌ها قصد دارند از لوله‌های خنک کننده در تولید نسل پرچم‌داران سال ۲۰۱۸ خود، یعنی گلکسی اس ۹ و گلکسی نوت ۹ نیز استفاده کنند.

برخی از فعالان بخش سخت افزار سعی دارند راه‌کار دیگری را طراحی کنند که شامل مخرن لوله حاوی بخار است. استفاده از این روش در رفع گرمای تولید شده موثر است، اما پس از این که این طرح به مرحله تولید انبوه برسد، قطعا هزینه آن بیشتر از سایر روش‌ها خواهد بود.

علاوه بر این، ابعاد این لوله‌‌های مخزن بخار یکی دیگر از موارد بحث برانگیز است که باعث شده بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند فعلا به سراغ آن نروند. اما خوشبختانه طراحان این سیستم در تلاش‌اند تا ضخامت این لوله‌ها را کاهش دهند و طبق آن‌چه به گوش می‌رسد، این سیستم خنک کننده جدید در پرچم‌داران سال ۲۰۱۹ استفاده خواهد شد.

Call Now Button