آیفون X به عنوان یکی از ۲۵ نوآوری برتر سال از نگاه TIME انتخاب شد!

مدتی قبل بالاخره اپل از گوشی ویژه دهمین سالگرد برند آیفون رونمایی کرد. آیفون ۱۰ که با نماد X نشان داده می‌شود،‌ پس از چند سال طراحی تکراری و خسته کننده و با حاشیه‌های زیاد نمایش‌گر،‌ از یک طراحی جدید و زیبا برخوردار شده و علاوه بر ظاهر، مشخصات نرم افزاری و سخت افزاری جالبی هم دارد.

حذف دکمه فیزیکی هوم، صفحه نمایش با حاشیه بسیار کم و سیستم تشخیص چهره همگی از ویژگی‌هایی است که پیش از آیفون X در سایر گوشی‌های هوشمند هم دیده بودیم، اما شاید این اپل بود که توانست به بهترین نحو از آن‌ها را در قالب یک گوشی به بازار عرضه کند. موفقیت اپل در این زمینه‌ها به حدی بوده که TIME به خود جرئت داده تا آیفون ۱۰ را در لیست «۲۵ اختراع برتر سال ۲۰۱۷» قرار دهد.

این نشریه جزئیاتی از نحوه تصمیم گیری درباره انتخاب خود ارایه نکرد، اما ظاهرا آیفون ۱۰ توانسته تا حد زیادی نظر داوران این مجموعه را به خود جلب کند. مطلب منتشر شده به این که آیفون X تا چه حد «پیشرفته» است، می‌پردازد و در آن به نمایش‌گر با حاشیه‌های اندک، بهره‌مندی از فناوری واقعیت افزوده و همچنین تصمیم اپل برای حذف دکمه هوم فیزیکی (یکی از مشخصه‌های ظاهری اصلی آیفون از زمان معرفی نسل اول) اشاره می‌کند.

همچنین با وجود این‌که پیش از آیفون ۱۰، کمپانی‌های سامسونگ و ال‌جی از سیستم تشخیص چهره در پرچم‌داران خود استفاده کرده‌ بودند،‌ TIME به تمجید از سیستم تشخیص چهره آیفون پرداخته است. البته در این مطلب به قیمت پایه ۹۹۹ دلاری این دستگاه که آن را به گران‌ترین آیفون ساخته شده تا به حال تبدیل کرده است نیز اشاره شد و به نقل از جانی آیو، طراح ارشد اپل، عنوان شد:

همان‌طور که انتظار می‌رود، یکپارچه‌سازی این میزان قدرت پردازشی در دستگاهی به این کوچکی پیامدهای مالی به همراه دارد.

Call Now Button