اعتراف اپل به تولید غیرقانونی تعدادی آیفون ۱۰ در فاکس‌کان

روز گذشته اپل تایید کرد که بخشی از دستگاه‌های آیفون X به طور غیر قانونی و توسط کارآموزان در فاکس‌کان ساخته شده‌اند.

فاکس‌کان کمپانی چینی است که سرهم کردن آیفون‌های اپل را به عهده دارد، اما به تازگی به استفاده از نیروی کار به صورت غیر قانونی متهم شده است. پس از بررسی‌های فایننشال تایمز، کشف شد که شش دانشجوی کارآموز در خارج از ساعت کاری به کار گرفته شدند تا تعداد مورد نیاز آیفون ۱۰ برای سفارش‌ها به موقع تامین گردد. این نیروهای جوانان که به نوعی می‌توان کار کردن آن‌ها را بیگاری تلقی کرد، باید روزی ۱۱ ساعت مداوم در بخش‌های مختلف کار می‌کردند که نمونه‌ای از نقض قانون کار مرتبط با حمایت از کارآموزان در کشور چین است.

طبق این گزارش، کارآموزان به صورت داوطلبانه می‌خواستند که بیش از زمان معمول کار کنند، اما به نظر می‌رسد این یک دروغ برای فریب اذهان باشد؛ زیرا این دانشجویان برای این که بتوانند فارغ التحصیل شوند، مجبور شده‌اند در کارخانه‌های فاکس‌کان تجربه کار کسب کنند. این اولین باری نیست که اعلام می‌شود شرایط کاری در کارخانه‌های فاکس‌کان مناسب نیست. این کمپانی چینی علاوه بر اپل برای بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز محصولات الکترونیکی را سر هم می‌کند و مدیر عامل آن، تری گو، بارها برای کار بیش از حد کارگرانی که تهدید شده‌اند ربات‌ها جایگزین آن‌ها می‌شوند، مورد انتقاد قرار گرفته است.

یکی از این ۶ دانشجو گفته است که آن‌ها باید در هر شیفت کاری ۱۲۰۰ دوربین آیفون ۱۰ را روی بدنه سوار می‌کردند و مشخصا در آن زمان رباتی هم نبوده که کار را با این دقت و سرعت انجام دهد. پس از بالا گرفتن اعتراضات نسبت به این موضوع، اپل هم اعلام کرده است که شخصا تحقیقات خود را برای این مشکل آغاز می‌کند و این اطلاعیه را منتشر کرده است:

ما تایید می‌کنیم که دانشجویان به صورت داوطلبانه کار کردند، ما برای جبران برای این افراد مزایایی را در نظر گرفتیم اما نباید به آن‌ها اجازه داده می‌شد که بیش از حد کار کنند.

Call Now Button