میان‎رده جدید سونی با نمایشگر ۵٫۲ اینچی Full HD و آخرین نسخه اندروید عرضه می‎شود

در پایگاه دیتابیس بنچمارک GFXBench، یک گوشی جدید سونی با شماره مدل H4133 فاش شده است که به‎نظر می‎رسد یکی از محصولات میان‌رده جدید این شرکت ژاپنی باشد.

در پایگاه دیتابیس بنچمارک GFXBench، یک گوشی جدید سونی با شماره مدل H4133 فاش شده است که به‎نظر می‎رسد یکی از محصولات میان‌رده جدید این شرکت ژاپنی باشد. مدل معرفی نشده سونی با شماره مدل H4133 به نمایشگر ۵٫۲ اینچی Full HD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل مجهز خواهد بود که نسبت ابعاد آن ۱۶:۹ است؛ به همین جهت، نباید انتظار داشته باشید که گوشی جدید سونی مانند گوشی‌های میان‌رده سازندگان دیگر نظیر Honor 7X هوآوی از طراحی کشیده برخوردار شود.

به‌نظر می‌رسد میا‎ن‌رده جدید سونی از تراشه اسنپدراگون ۶۳۰ کوالکام استفاده خواهد کرد؛ این چیپ‌ست که به واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۵۰۸ مجهز شده، به همراه اسنپدراگون ۶۶۰ توسط کوالکام معرفی شده است. شرکت سونی، هنوز گوشی‌هوشمندی را با تراشه اسنپدراگون ۶۳۰ ارائه نداده است اما محصولاتی نظیر Moto X4، نوکیا ۷ و زنفون ۴ ایسوس با شماره مدل ZE554KL از آن بهره می‎گیرند.

گوشی جدید سونی با شماره مدل H4133 که در GFXBench مورد ارزیابی قرار گرفته است، از سیستم‌عامل اندروید اوریو بهره می‌گیرد که براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت سونی شخصی‎سازی شده است. گوشی جدید ژاپنی‌ها با سه گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد.

اعلام شده است که گوشی سونی H4133 از سنسور اصلی ۲۱ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده می‌کند و سنسور ۸ مگاپیکسلی نیز به عنوان دوربین سلفی درنظر گرفته شده است. دوربین اصلی گوشی جدید سونی می‌تواند با رزولوشن ۴K به فیلم‎برداری بپردازد و از طریق دوربین سلفی نیز می‌توانید ویدیوهایی را با رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۸۰۸ پیکسل به ثبت برسانید. گوشی جدید با پشتیبانی از NFC و بلوتوث عرضه خواهد شد؛ البته به‌نظر می‌رسد نمونه فاش شده، از دو سیم‌کارت پشتیبانی نخواهد کرد و همچنین سونی، آن‌را بدون حسگر تشخیص ضربان قلب ارائه می‌دهد.

گوشی جدید سونی به شماره مدل H4133، احتمالاً با نمونه فاش شده از دیگر محصول این شرکت با شماره مدل H4233 مرتبط است. با این وجود، باید اشاره کرد که گوشی جدید سونی با شماره مدل H4133 مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‎تری نسبت به H4233 دارد؛ همچنین اندازه نمایشگر آن کوچک‌تر است. مدل فاش شده دیگر یعنی H4233 به نمایشگر ۶ اینچی فول اچ‎دی مجهز خواهد بود و از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. همچنین شرکت سونی چهار گیگابایت رم برای آن درنظر گرفته و حافظه داخلی آن را به دو برابر ارتقا داده است؛ در واقع، گوشی سونی با شماره مدل H4233 از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند.

در رابطه با زمان معرفی گوشی‌های جدید سونی، باید اشاره کرد که هنوز مشخص نیست این سازنده ژاپنی چه زمانی از گوشی‌های جدید خود رونمایی خواهد کرد؛ با این وجود، مطمئن هستیم که سونی آن‎ها را تا پایان سال جاری میلادی ارائه نمی‏دهد. میان‌رده‌های جدید سونی ممکن است در سال آینده و در اواخر زمستان به صورت رسمی معرفی شوند. شرکت سونی به احتمال زیاد از نمایشگاه MWC 2018 برای معرفی گوشی‌های میان‌رده جدیدش استفاده خواهد کرد؛ البته نام تجاری گوشی ‌های هوشمند سونی هنوز مشخص نشده است. در حال‌حاضر، سونی گوشی‌های Xperia XA1، XA1 Plus و XA1 Ultra را عرضه می‌کند که تمامی آن‌ها به چیپ‌ست هلیو پی ۲۰ مدیاتک مجهز شده است.

Call Now Button