آیفون ۸s سال آینده با طراحی مشابه iPhone X عرضه خواهد شد

با وجود گذشت کم‌تر از یک ماه از عرضه آیفون ۱۰ به بازار، شایعات زیادی در رابطه با آیفون‌های اپل در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است. در جدیدترین گمانه‌زنی، اعلام شده است که آیفون بعدی اپل با نمایشگر LCD و طراحی بدون لبه مانند آیفون ۱۰ معرفی خواهد شد.

آیفون ۱۰ (iPhone X) انقلابی‎ترین محصول شرکت اپل محسوب می‌شود؛ این مدل از طراحی بدون حاشیه برخوردار است و نمایشگر OLED دارد. همچنین آیفون ۱۰ فاقد دکمه‎ی فیزیکی Home است و شرکت اپل، دکمه‌ی Home را با ژست‌های حرکتی جایگزین کرده است. با این‌حال به همراه آیفون ۱۰، شرکت سازنده دو گوشی دیگر را نیز با نام آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس عرضه کرده است که طراحی آن‌ها نسبت به آیفون ۶ تغییر چشمگیری ندارد اما از پنل پشتی شیشه‌ای برخوردار هستند.

با وجود استفاده از نمایشگر OLED روی گوشی آیفون ۱۰، به‌نظر می‌رسد که اپل فعلاً به عرضه آیفون‌های خود با نمایشگر LCD خاتمه نخواهد داد. در گزارش جدیدی که این هفته منتشر شده است؛ Jun Zhang، تحلیل‎گر Rosenblatt Securities ادعا می‎کند که برخی از مشتریان علاقه‌ای ندارند تا نمی‌توانند ۱۰۰۰ دلار برای خرید یک گوشی هزینه کنند؛ همچنین آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس اپل نیز نتوانسته است نظر مساعد آن‌ها را جلب کند.

به همین جهت، تحلیل‎گر مؤسسه Rosenblatt Securities ادعا می‎کند که اپل سال آینده یک گوشی آیفون جدید عرضه خواهد کرد که نمایشگر LCD مانند آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس دارد؛ با این وجود، گوشی جدید کوپرتینویی‎ها طراحی مانند آیفون ۱۰ خواهد داشت. به همین جهت، Jun Zhang می‎گوید:

ما گمان می‎کنیم اپل ممکن است هزینه آیفون ۱۰ را با استفاده از نمایشگر LCD در سال آینده، کاهش دهد که باعث خواهد شد آیفون ۸s به محصول متمایزی در مقایسه با آیفون ۷ و آیفون ۸ تبدیل شود.

گزارش تازه منتشر شده مبنی بر عرضه آیفون جدید اپل در سال آینده با طراحی مشابه با آیفون ۱۰ و نمایشگر LCD به ادعاهای مینگ‌چی کو که پیش‌تر مدعی معرفی این مدل شده بود، اعتبار می‎بخشد. تحلیل‌گر مؤسسه KGI Securities نیز ادعا می‌کند:

ما گمان می‎کنیم که تفاوت‎ عمده سخت‎افزاری میان آیفون‎های اولد جدید اپل مربوط به اندازه (نمایشگر) آن‎ها است تا نیازهای مختلف کاربران را در رده محصولات «گران‌قیمت» برآورده نماید. مدل جدید آیفون‌ با نمایشگر TFT-LCD به‌طور چشمگیری نسبت به مدل‌های اولد در زمینه سخت‌افزار و شاخصه‌های طراحی متفاوت خواهد بود؛ به عنوان مثال، نمایشگر آیفون LCD اپل در سال آینده تراکم پیکسلی کم‌تری نسبت به مدل‌ها اولد دارد.

در ادامه پیش‌بینی‌های خود، مینگ‌چی کو اعلام کرده بود که تجربه‎ کاربری نوآورانه مدل مجهز به TFT-LCD از میان آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل با داشتن طراحی «بدون لبه» و حسگر تشخیص چهره سه‎بعدی با قیمت پایین‌تر (که انتظار می‌رود بین ۶۴۹ تا ۷۴۹ دلار باشد)، باعث خواهد شد تا این مدل به فروش خوبی دست پیدا کند.

باید دید که شایعات و گمانه‎زنی‌ها در رابطه با آیفون‌های اپل در سال آینده، تا چه اندازه به واقعیت مبدل خواهد شد. براساس رویه‌ای که شرکت اپل برای رونمایی از گوشی‌های آیفون جدید خود اتخاذ کرده است، انتظار داریم آیفون‌های ۲۰۱۸ در ماه سپتامبر معرفی شوند. مینگ‌چی کو مدعی است آیفون‌های OLED اپل با نمایشگر ۵٫۸ اینچی و ۶٫۴ اینچی عرضه خواهند شد؛ مدل ارزان‌قیمت، صفحه‌نمایش ۶٫۱ اینچی از نوع LCD دارد.

علاوه‌بر این سه مدل، اپل احتمالاً آیفون SE 2 را نیز عرضه خواهد کرد که به نمایشگر ۴ اینچی مجهز شده است و در سه ماهه اول سال آینده از آن رونمایی می‌شود.

Call Now Button