اولین ماژول دماسنج برای موبایل معرفی شد

حتما تا به حال اپلیکیشن‌هایی را دیده‌اید که ادعا می‌کنند قابلیت تشخیص دمای بدنتان را دارند ولی به دلیل نبود سخت افزار لازم روی گوشی‌های هوشمند، هیچکدام از آنها واقعی نیستند. حالا یک شرکت کره‌ای از اولین ماژول دماسنج برای تلفن‌های هوشمند رونمایی کرده است.

یک شرکت کره ای از محصولی رونمایی کرده که می‌توان گفت اولین ماژول دماسنج برای تلفن های هوشمند است. گجتی که این ماژول را داشته باشد، می‌تواند دمای بدن انسان را در تنها ۰.۵ ثانیه اندازه گرفته و در اپلیکیشنی نمایش دهد. اپ های بسیاری دیده‌ایم که ادعای این قابلیت را دارند ولی هیچ‌یک از آنها واقعی نیستند.

این ماژول از یک سیستم داخلی میکروالکترومکانیکی استفاده می‌کند که نام i-MEMS را روی آن گذاشته‌اند. این سنسور می‌تواند دمای بدن انسان‌ها و یا اجسام را بین ۴۰- تا ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد اندازه گیری کند. این شرکت اعلام نکرده است که آیا این محصول می‌تواند دمای بدن حیوانات را نیز اندازه بگیرد یا خیر؛ که البته احتمالش بسیار زیاد است زیرا دمای بدن آنها در حیطه قابل تشخیص این ماژول قرار دارد.

این ماژول در داخل گوشی نصب شده و سنسور آن از قاب پشتی بیرون زده و کار می‌کند. همچنین طراحی این محصول به گونه‌ای بوده که دمای گوشی در عملکرد آن اختلالی ایجاد نکند.

نکته بسیار جذاب این تکنولوژی این است که کاملا بدون تماس عمل می‌کند؛ یعنی کاربر برای اندازه‌گیری دما نیازی به لمس سنسور ندارد. این امر به جلوگیری از انتقال بیماری ها کمک کرده و بیانگر آن است که از این تکنولوژی می‌شود بر خلاف دماسنج های جیوه‌ای یا دیجیتالی، برای مصارف پیشرفته تر از اندازه‌گیری دمای بدن انسان ها و حیوانات نیز استفاده کرد.

هنوز مشخص نیست که این سنسور در چه زمانی در تلفن های هوشمند به کار خواهد رفت ولی امیدواریم به زودی آن را در پرچمدار‌ها، مثلا نسخه‌های بعدی سری گلکسی سامسونگ ببینیم. اگر این قابلیت موفق به همه‌گیر شدن شود حتی می‌توانید آن را در گوشی های میان‌رده و خوش‌قیمت نیز ببینید و دیگر نیازی به فروش کلیه‌تان برای خرید یک پرچم‌دار نخواهید داشت!

Call Now Button