انتشار تازه‌ترین نسخه رابط کاربری MIUI 9 برای Mi MIX 2 شیائومی

گوشی Mi MIX 2 تازه‌ترین پرچم‌دار شیائومی است که در سال جاری میلادی عرضه شد. حالا تازه‌ترین نسخه رابط کاربری اختصاصی این سازنده به نام MIUI 9 برای پرچم‌دار مذکور منتشر شده است.

گوشی‌های Mi MIX 2 شیائومی حالا قادر هستند تازه‌ترین نسخه از رابط کاربری اختصاصی این سازنده را به نام MIUI 9 دریافت کنند. این به‌روزرسانی نرم افزاری شامل ویژگی‌های تازه، بهبود سیستم داخلی و رفع چند باگ کشف شده است. یکی از این ویژگی‌های تازه قابلیت split-screen یا تقسیم صفحه است که کاربر را قادر می‌سازد دو اپلیکیشن را به‌صورت هم‌زمان روی صفحه نمایش گوشی خود مشاهده کند. حالا همچنین امکان فعال کردن وضعیت بی‌صدا به کمک دکمه فیزیکی کم کردن صدا فراهم شده است. کاربران Mi MIX 2 به محض دریافت و نصب MIUI 9 شاهد خواهند بود که وضعیت Reading mode با غروب خورشید به‌صورت خودکار فعال و پس از طلوع خورشید غیرفعال می‌شود. همچنین وضعیت ذخیره انرژی باتری هم پس از اتصال به شارژر و جریان برق لغو می‌شود. شیائومی سرویس آنتی ویروس و اسکن روند پرداخت موبایلی را هم به Security Scan در نسخه ۹ رابط کاربری‌اش برای Mi MIX 2 اضافه کرده است. از طرف دیگر، طراحی Notification Shade (نوار نوتیفیکیشن) هم کمی دستخوش تغییر شده است تا از نوتیفیکیشن‌های دسته‌ای و پاسخ سریع هم پشتیبانی کند.

علاوه بر ویژگی‌های تازه‌ای که به اختصار اشاره کردیم، برخی باگ‌ها هم قرار است با این به‌روزرسانی تازه در گوشی Mi MIX 2 رفع شوند و عملکرد کلی سیستم هم بهبود یابد. حالا پس از نصب به‌روزرسانی نرم افزاری تازه احتمال ارسال دستورهای اشتباه در صفحه شماره‌گیری توسط کاربر کاهش می‌یابد. توانایی اپلیکیشن cleaner در حذف پوشه‌های خالی افزایش می‌یابد و عملکرد کلی‌اش هم سرعت بیشتری پیدا می‌کند. همان‌طور که گفتیم باگ‌های متعددی با این بسته نرم افزاری رفع می‌شوند. به گزارش کاربران Mi MIX 2 مشکل بسته شدن اجباری اپلیکیشن واتس‌اپ در حالت split-screen رایج‌ترین باگ این گوشی بوده است. حالا قرار است این باگ و سایر مشکلات ازجمله بارگذاری بسیار آهسته صفحه خانه که عمدتا روی دستگاه‌هایی با سیستم عامل اندروید ۷٫۱ نوقا مشاهده شده هم رفع شوند. همچنین سرعت پردازش و عملکرد حسگر اثر انگشت هم افزایش می‌یابد و اپلیکیشن‌ها دیگر قادر نخواهند بود وضعیت اتصال به شبکه ارتباطی Wi-Fi را بدون کسب اجازه از کاربر تغییر دهند.

شیائومی نسخه MIUI 9 را برای همه کاربرانی که گوشی آن‌ها در حال حاضر به آخرین نسخه موجود مجهز شده است به صورت خودکار منتشر می‌کند اما احتمالا تکمیل روند انتشار عمومی این نسخه تازه چند روز طول می‌کشد. از طرفی همه کاربران قادر خواهند بود روند نصب آن را به‌صورت دستی در اپلیکیشن Updater فعال کنند. این سازنده چینی همچنین به همه کاربران توصیه کرده است که پیش از آغاز نصب این بسته نرم‌افزاری حتما از همه اطلاعات موجود درون گوشی روی کامپیوتر شخصی یا کارت حافظه جانبی microSD بکاپ بگیرند تا هیچ مشکلی در صورت پاک شدن احتمالی فایل‌ها رخ ندهد. از طرف دیگر همه کاربرانی که از یک نسخه چینی ROM یا نسخه‌های قدیمی MIUI بهره می‌برند باید حتما ROM حاوی آخرین نسخه نرم افزاری گوشی‌شان را فلش کنند. می‌توانید ابزار نرم افزار اختصاصی و بسته‌ای را که برای اجرای روند دریافت و نصب MIUI 9 نیاز دارید، از وب‌سایت رسمی MIUI دانلود کنید.

Call Now Button