اطلاعات بیشتر از زمان رونمایی، مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس ۹

هنوز از عرضه جدیدترین پرچم‎داران سامسونگ زمان زیادی نگذشته که خبرهایی از ظهور دو پدیده دیگر این غول تکنولوژی کره‎ای به گوش می‎رسد. اخیرا شایعاتی در رابطه با گلکسی اس۹ منتشر شده که از زمان عرضه، قیمت و مشخصات فنی این مدل خبر می‎دهد.

به نظر می‎رسد شرکت سامسونگ در حفظ اسرار، چندان موفق عمل نمی‎کند، به طوری که اسرار محصولات جدیدش بی‎درنگ فاش می‎شوند. بر همین اساس اگرچه معمولا ابرقدرت‎های تکنولوژی از جدیدترین محصولاتشان در نمایشگاه جهانی رونمایی می‎کنند، طبق خبرهای منتشر شده در وبسایت “Venturbeat”، نسل آینده پرچم‎داران سامسونگ در ژانویه ۲۰۱۸ و در نمایشگاه “CES” رونمایی خواهد شد.

این خبرگزاری مدعی شده که شرکت سامسونگ پیش از رونمایی رسمی از پرچم‎داران نسل آینده در ماه مارس ۲۰۱۸، قصد دارد در آغاز سال نو، این دو مدل را به صورت اولیه به دنیای تکنولوژی معرفی نماید. گلکسی اس۹ همچون نسل پیشین، از نمایشگر۵٫۸ اینچی استفاده می‎کند و طبیعتا نسخه پلاس این مدل هم از نمایشگری مشابه اس۸ پلاس بهره می‌برد. حضور جک ۳٫۵ میلیمتری صدا نیز در این دو نسل مشترک است. اما تفاوت عمده این دو را باید در میزان حافظه رم (۶ گیگابایتی)، دوربین دوگانه و شیار مجزای کارت SD گلکسی اس۹ دانست. به علاوه گلکسی اس۹  از قلب تپنده اسنپدراگون ۸۴۵ بهره می‎جوید و از این رو، سریع‎ترین مدل در نوع خود به شمار خواهد آمد. به عقیده این وبسایت خبری، با نگاهی به مشخصات فنی و نقاط مشترک این دو نسل از پرچم‎داران سامسونگ، باید گفت گلکسی اس۹،  نمونه‎ آپدیت شده نسل پیش از خود است. هرچند ونچربیت از قیمت این مدل سخنی به میان نیاورده، در میان دیگر شایعات منتشر شده قیمت این مدل چیزی حدود ۶۸۹ تا ۷۷۹ یورو تخمین زده شده است.

با این همه، مدل SM-G960F سامسونگ (که به نظر می‎رسد همان گلکسی اس۹ باشد)، با سری ۹۸۱۰ پردازنده اگزینوس۹ سامسونگ، در گیگبنچ و در آزمایش تک هسته‎ای امتیاز ۲۶۸۰ و در آزمایش چند هسته‎ای امتیاز ۷۷۸۷ را به دست آورده که در مقایسه با آیفون ۱۰، نتیجه‎ای بسیار نا امید کننده به نظر می‎رسد. جالب است بدانید آیفون ۱۰ در آزمایش‎های مشابه در وبسایت گیگبنچ، به ترتیب امتیازی برابر ۴۱۹۷ و ۱۰۰۵۱ را کسب نموده است.

همچنین بر اساس آمار منتشر شده در وبسایت “BGR” در صورتی که امتیاز به دست آمده در گیگبنچ مربوط به نسل آینده پرچمدار سامسونگ باشد، این مدل حتی یارای رقابت با آیفون ۸ و ۸پلاس را نیز نخواهد داشت و این خبر تعداد طرفداران این مدل را به طرز چشم‎گیری کاهش خواهد داد. اما به عقیده BGR حضور زودهنگام در بنچمارک، نویدبخش گوشی هوشمندی قابل توجه خواهد بود.

گفتنی است این مدل همچون نوت۸ از لنز دوگانه در کنار دوربین دوتایی اصلی بهره‎ می‌برد که این امکان به ثبت تصاویری با رزولوشن بهتر و به سبک دوربین‎های DSLR کمک شایانی خواهد داشت. با اضافه شدن یک لنز دیگر، رزولوشن عکس‎ها حتی پس از ثبت نیز قابل تغییر است. هرچند این مدل امتیاز قابل قبولی از بنچمارک به دست نیاورده است، دوربین گلکسی اس۹ کاملا با سلیقه کاربران جور خواهد بود.

Call Now Button