شرکت امنیتی Bkav: قفل Face ID برای تراکنش‌های مالی امنیت کافی ندارد

شرکت Bkav که توانسته بود با ساخت یک ماسک از سد Face ID عبور کند، حالا با ماسک دیگری دوباره موفق به شکست این سیستم شده و به کاربران درباره امنیت آن هشدار می‌دهد.

شاید به خاطر داشته باشید که اوایل این ماه، شرکت ویتنامی Bkav که در زمینه تولید آنتی‌ویروس فعالیت دارد؛ موفق شد تا Face ID را با ساختن یک ماسک شکست دهد. این شرکت می‌گوید ماسک تازه‌ای اختراع کرده که به دو‌قلوها نیز اجازه دور زدن Face ID را می‌دهد. Bkav به کاربران آیفون ۱۰ توصیه می‌کند تا از Face ID برای پرداخت های خود استفاده نکنند؛ که این شامل سرویس اپل پی نیز می‌شود.

این شرکت در صحبت های پیشین خود نیز گفته بود که استفاده از اثر‌انگشت امن‌ترین روش بیومتریک برای کاربران آیفون است. این صحبت ادعای اپل را که می‌گفت احتمال اینکه Face ID آیفون ۱۰ را برای شخصی غیر از صاحب گوشی باز کند، ۱ در ۱ میلیون است، نقض می‌کند. اپل همچنین می‌گوید همین آمار برای Touch ID ۱ در ۵۰ هزار است ولی Bkav اشاره می‌کند که داشتن اثر انگشت فرد بسیار دشوار‌تر از گرفتن مخفیانه یک عکس است که اولین قدم برای ساخت ماسک محسوب می‌شود.

ماسک جدیدی که Bkav ساخته حدود ۲۰۰ دلار هزینه دارد. این ماسک از پودر سنگ ساخته شده که تصویر ۲ بعدی چشم‌ها نیز به آن چسبیده شده است. Bkav می‌گوید ساخت این ماسک ۳ بعدی بدون اینکه کاربر آیفون ۱۰ از آن اطلاع داشته باشد کار آسانی است. معاون مدیر عامل این شرکت اعلام کرده:

حدود دو هفته قبل، ما به افراد مهمی مانند مقامات سیاسی، مدیران ارشد شرکت‌ها، میلیاردر‌ها و … توصیه کردیم تا هنگام استفاده از Face ID محتاط باشند. حالا با نتایج به دست آماده از این تحقیق، باید به کاربران عادی نیز هشدار دهیم: Face ID برای انجام تراکنش های مالی امنیت کافی ندارد.

Call Now Button