پرچمدار Galaxy S9 به دوربین با دیافراگم F1.5 مجهز خواهد شد

براساس یک شایعه جدید، سامسونگ Galaxy S9 را به رقیب دوربین‌های DSLR مبدل خواهد ساخت؛ این پرچمدار از یک سنسور با F1.5 بهره می‌گیرد که اندازه دیافراگم آن تنظیم خواهد شد.

عملکرد گوشی‌های هوشمند در زمینه عکاسی، تنها به رزولوشن سنسورهای دوربین وابسته نیست؛ پارامترهای دیگری نظیر دیافراگم سنسورهای دوربین، می‌تواند روی عملکرد گوشی‌های هوشمند در هنگام عکاسی تأثیر بگذارد. همین موضوع باعث شده است تا سازندگان برای بهبود عملکرد گوشی‌های هوشمند خود، به دنبال ارائه آن‌ها با سنسورهایی با دهانه لنزی عریض‌تر باشند.

در ماه اوت (August) شرکت ال‎جی گوشی LG V30 را معرفی کرد که اولین مدل مجهز به دوربین با F1.6 است. هرچند، به‌نظر می‌رسد یکه‌تازی پرچمدار جدید ال‌جی چندان دوام نخواهد داشت زیرا سامسونگ تصمیم دارد تا گوشی پرچمدار آینده خود را به سنسور با F1.5 مجهز نماید. براساس شایعات، Galaxy S9 با یک سنسور با F1.5 ارائه می‌شود.

پرچمدار جدید سامسونگ در دو مدل عرضه خواهد شد؛ نسخه «استاندارد» و نسخه «پلاس». Galaxy S9 با دوربین تک‌لنز راهی بازار می‏شود و نسخه «پلاس» آن نیز به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود؛ دومین سنسور که در نسخه «پلاس» Galaxy S9 از آن استفاده خواهد شد، F2.4 دارد.

به‌نظر می‌رسد F1.5 تنها ویژگی هیجان‌انگیز دوربین اصلی پرچمداران جدید سامسونگ نباشد؛ کاربران همچنین می‌‍توانند دریچه دیافراگم را تنظیم کنند. عرضه گوشی‌های هوشمند با دریچه دیافراگم عریض‌تر تنها اقدامی نیست که سازندگان به منظور نزدیک‌تر کردن هرچه بیشتر محصولات خود به دوربین‌های DSLR در زمینه عکاسی باید انجام دهند؛ ارائه مدل‌هایی که اندازه دهانه لنزی در آن‌ها قابل تنظیم باشد، برای محقق‌ساختن این هدف لازم است.

هنگامی‌که اندازه دهانه لنزی در سنسورهای دوربین گوشی‌های هوشمند بالاتر باشد (ضریب F کم‌تر باشد)، نور بیشتری وارد سنسور خواهد شد و عملکرد محصولات مجهز به آن در هنگام عکاسی در شرایط نوری نامناسب به‎طور قابل‎توجهی بهبود خواهد یافت. اینکه بتوانید میزان دریچه دیافراگم را تنظیم کنید؛ باعث می‌شود تا افکت‌های مختلفی را روی تصاویر اعمال کنید. از جمله اینکه می‌توانید افکت بوکه طبیعی‌تری روی تصاویر اعمال نمایید.

براساس شایعات، Galaxy S9 به صفحه‌نمایش ۵٫۸ اینچی و Galaxy S9 Plus به نمایشگر ۶٫۲ اینچی مجهز خواهد بود. سامسونگ از چیپ‌ست پرچمدار اگزینوس ۹۸۱۰ در پرچمداران جدیدش استفاده خواهد کرد؛ با این‌حال در ایالات متحده، Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus به تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام مجهز می‌شود که شرکت سازنده، آن‌را در ماه دسامبر رونمایی خواهد کرد.

شایعات نشان می‌دهد که حافظه رم، احتمالاً از دیگر نقاط تمایز بین پرچمداران جدید کره‌ای‌ها است. احتمالاً Galaxy S9 مانند نسل قبل با چهار گیگابایت رم عرضه خواهد شد؛ این در حالی است که مقدار حافظه رم در نسخه «پلاس» به شش گیگابایت می‎رسد. همچنین گمان می‌رود حاشیه‌های پایین صفحه‌نمایش Galaxy S9، نازک‌تر از نسل قبل خواهد بود؛ این موضوع احتمالاً باعث می‌شود تا نسبت ابعاد نمایشگر پرچمدار جدید سامسونگ به بدنه آن، نزدیک به ۹۰ درصد باشد.

سامسونگ درنظر دارد تا گوشی Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus را در نمایشگاه CES 2018 معرفی کند؛ البته تمامی مشخصات مربوط به پرچمداران جدید کره‌ای‌ها در این نمایشگاه اعلام نخواهد شد. شرکت سازنده، احتمالاً Galaxy S9 و نسخه «پلاس» آن‏را در کنفرانس خبری خود در MWC 2018 به نمایش خواهد گذاشت و جزئیات کامل مربوط به این دو مدل در مراسم ماه فوریه سامسونگ اعلام می‌شود. از آنجایی‌که این شایعات به صورت رسمی تأیید نشده است، باید با دیده شک و تردید به آن‌ها نگاه کنید.

Call Now Button