اپل آیپد ۹٫۷ اینچی جدید را با قیمتی کمتر از ۳۰۰ دلار معرفی می‌کند

براساس یک گزارش جدید توسط خبرگزاری تایوانی دیجی‌تایمز، اپل تصمیم دارد تا در سال آینده با عرضه آیپد ۹٫۷ اینچی خود با قیمت ۲۶۰ دلار با سازندگان دیگر به رقابت بپردازد. مشخصات‌فنی این مدل هنوز فاش نشده است.

در ماه مارس امسال، تبلت آیپد ۹٫۷ اینچی توسط اپل معرفی شد که تنها ۳۲۹ دلار قیمت دارد. تبلت معرفی شده، دیگر به عنوان عضوی از سری «آیپد پرو» در بازار به فروش نمی‎رسد و اپل آن‌را برای کاربرانی توسعه داده است که به دنبال یک تبلت مناسب با مشخصات سخت‎افزاری قدرت‎‌مند، نمایشگر رتینا و سنسور اثرانگشت هستند.

با این‌حال، به‌نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها در سال آینده، تصمیم دارند تا قیمت تبلت‌های آیپد خود را مجدداً کاهش دهند. براساس گمانه‎زنی‌هایی که توسط دیجی‌تایمز منتشر شده، اپل به دنبال ارائه تبلت آیپد با قیمت ۲۵۹ دلار است؛ این مدل به صفحه‌نمایش ۹٫۷ اینچی مجهز خواهد بود و در سال آینده عرضه می‎شود.

در گزارش منتشر شده، آمده است که تبلت جدید اپل می‎تواند مشتریانی را جذب نماید بودجه محدودی برای خرید تبلت دارند اما مایل هستند تا دستگاه جدید آن‌ها از سری «آیپد» و توسط اپل توسعه داده شود. در طی چند سال اخیر، تجارت «تبلت» اپل با روند نزولی مواجه بوده است؛ به همین جهت، عرضه یک تبلت مناسب می‌تواند درآمد اپل را افزایش دهد. البته امسال، کوپرتینویی‎ها توانسته‌اند تا حدودی وضعیت را با عرضه آیپد پرو ۱۰٫۵ اینچی، آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی (مدل ۲۰۱۷) و تبلت ۳۳۰ دلاری آیپد ۹٫۷ اینچی بهبود دهند.

دیجی‌تایمز در گزارش جدید خود اشاره نکرده است که آیپد ۲۶۰ دلاری اپل، جایگزین آیپد ۳۲۹ دلاری این شرکت در سال آینده خواهد شد؛ به همین جهت، ممکن است سال آینده دو تبلت ۹٫۷ اینچی توسط اپل معرفی شود. مشخصات سخت‌افزاری که آیپد ۹٫۷ اینچی جدید شرکت سازنده ارائه می‌دهد، هنوز مشخص نیست اما به‌نظر می‌رسد از نظر سخت‎افزاری، این مدل اندکی نسبت به مدل عرضه شده در سال جاری میلادی بهبود خواهد یافت.

گمانه‌‍زنی‏ها حاکی از آن است که Compal Electronics آیپد ۹٫۷ اینچی اپل را مونتاژ خواهد کرد؛ به احتمال زیاد، اپل از رویه‌ی امسال برای معرفی تبلت جدیدش پیروی می‏کند و آیپد ۹٫۷ اینچی این شرکت که تنها ۲۵۹ دلار قیمت دارد، در بهار ۲۰۱۸ از راه خواهد رسید.

با وجود اینکه دیجی‌تایمز ادعا می‌کند موفق به کسب اطلاعاتی پیرامون آیپد ۹٫۷ اینچی جدید اپل شده است، مشخص نیست آیا گزارش جدید این خبرگزاری صحت دارد یا خیر. دیجی‌تایمز را نمی‌توان مورد اعتمادترین منبع برای فاش کردن مشخصات محصولات جدید اپل به شمار آورد؛ بسیاری پیش‌بینی‌های مینگ‌چی کو را ترجیح می‎دهند.

با توجه به سابقه‌ای که از دیجی‏تایمز سراغ داریم، ممکن است تعدادی منبع مطلع در زنجیره تأمین محصولات اپل به این خبرگزاری اطلاع  داده باشند که کوپرتینویی‌ها در حال تولید یک تبلت با مشخصات سخت‎افزاری قدیمی هستند یا موفق شده‌اند تا تبلتی را با اجزای سخت‌افزاری ارزان‌قیمت‌تر توسعه دهند. به همین جهت، دیجی‌تایمز اعلام کرده است که اپل برای عرضه یک تبلت آیپد ۹٫۷ اینچی ارزان‌قیمت در سال آینده برنامه‌ریزی کرده است.

از آنجایی‌که این شایعه به صورت رسمی تأیید نشده است، باید با دیده شک و تردید به آن نگاه کنید. البته اگر به دنبال یک تبلت آیپد با قیمت مناسب هستید، فعلاً تنها انتخاب ممکن برای شما آیپد ۹٫۷ اینچی شرکت اپل است که در بهار ۲۰۱۷ از آن رونمایی شده بود.

Call Now Button