احتمال انتشار اندروید ۸٫۰ اوریو برای نوکیا ۳ به‌زودی

پس از انتشار خبرهای مختلف مبنی بر عرضه اندروید نوقا ۷٫۱٫۲ برای نوکیا ۳ حالا مدیر ارشد محصول HMD می‌گوید این نسخه را فراموش کنید. این گوشی حالا به یک‌باره به اندروید ۸٫۰ اوریو به‌روزرسانی می‌شود.

کمپانی HMD از ابتدای سال ۲۰۱۷ با معرفی گوشی‌های تازه اندرویدی برند نوکیا را دوباره احیا کرد. این سازنده همچنین همه این گوشی‌های را با انتشار به‌روزرسانی‌های نرم افزاری متعدد در فواصل زمانی کوتاه ارتقا داد و وجهه مثبتی از خود به نمایش گذاشت.

HMD قبلا اعلام کرده بود همه دارندگان نوکیا ۵، نوکیا ۶، نوکیا و نوکیا ۸ (نوکیا ۷ فعلا فقط در چین عرضه شده است) قادر خواهند بود دستگاه‌هایشان را تا پیش از پایان سال ۲۰۱۷ به اندروید ۸٫۰ اوریو ارتقا دهند اما کاربران نوکیا ۳ که یکی از گوشی‌های پایین رده این برند است، هنوز اندروید نوقا نسخه ۷٫۱٫۲ یا اندروید اوریو را دریافت نکرده‌اند. درواقع قرار بود نوکیا ۳ در اواخر ماه اکتبر به اندروید نوقا ۷٫۱٫۲ به‌روزرسانی شود اما این اتفاق هنوز رخ نداده است. از طرفی HMD قبلا تأیید کرده بود که این نسخه هم قرار است به همراه سایر گوشی‌های اندرویدی نوکیا تا قبل از آغاز سال ۲۰۱۸ اندروید ۸٫۰ اوریو را دریافت کند.

حالا جوهو سرویکاس، مدیر ارشد محصول HDM Global، در حساب شخصی توییترش مدعی شده است که گوشی نوکیا ۳ دیگر به اندروید نوقا ۷٫۱٫۲ به‌روزرسانی نمی‌شود بلکه به یک‌باره اندروید ۸٫۰ اوریو را دریافت می‌کند. جوهو سرویکاس قبلا هم انتشار اوریو را برای گوشی پایین رده مذکور تأیید کرده بود اما متأسفانه در توییت تازه‌اش هم به تاریخ دقیق آن اشاره نکرده است. تنها چیزی که در حال حاضر با توجه به اظهارات مدیر ارشد محصول سازنده نوکیا ۳ می‌دانیم این است که این گوشی در خلال ماه دسامبر حتما به اندروید ۸٫۰ اوریو ارتقا می‌یابد.

ظاهرا انتشار اندروید نوقا ۷٫۱٫۲ برای نوکیا ۳ به این خاطر لغو شده که کمپانی مدیاتک نتوانسته است درایورهای ارتقا یافته آن را در زمان مناسب تحویل دهد. از طرفی این سازنده به تازگی به عضویت برنامه GMS Express گوگل درآمده است و احتمالا دیگر در تحویل درایورهای نسخه ۸٫۰ اوریو با مشکل مواجه نخواهد شد. برنامه مذکور به گوشی‌هایی که از پردازنده مدیاتک بهره می‌برند اجازه می‌دهد بسته‌های امنیتی و به‌روزرسانی‌های سیستم عامل را سریع‌تر از گذشته دریافت کنند.

همان‌طور که گفتیم، نوکیا ۳ یک گوشی پایین رده اندرویدی تازه است اما HMD به همه کاربران آن وعده داده که دستگاه آن‌ها قادر خواهد بود به سیستم عامل اندروید P گوگل که سال آینده معرفی می‌شود هم ارتقا یابد. این سازنده اعلام کرده است از انتشار تازه‌ترین نسخه‌های نرم افزاری سیستم عامل اندروید برای گوشی‌‌هایش به مدت دو سال پشتیبانی می‌کند.

نوکیا ۳ صفحه نمایش ۵ اینچی IPS LCD اچ دی با وضوح تصویر ۱۲۸۰ در ۷۲۰ دارد و از پردازنده ۶۴ بیتی مدیاتک MT6737 با ۸ هسته پردازشی و پردازنده گرافیکی Mali-T720MP1 قدرت می‌گیرد. این گوشی به ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است و با کارت حافظه جانبی microSD هم ارتقا می‌یابد. نوکیا ۳ به دوربین اصلی و سلفی ۸ مگا پیکسلی مجهز شده است و از شبکه ارتباطی ۴G LTE پشتیبانی می‌کند. ظرفیت باتری آن ۲۶۳۰ میلی آمپر ساعت است و سیستم عامل اندروید نوقا نسخه ۷٫۰ به صورت پیش فرض روی آن نصب شده است.

Call Now Button