میان‌رده Redmi 5 و Redmi 5 Plus شیائومی با طراحی بدون لبه معرفی شد

شرکت شیائومی در یک رویداد خبری اختصاصی از گوشی‌های میان‌رده جدیدش با نام Redmi 5 و Redmi 5 Plus رونمایی کرده است. هر دو مدل، طراحی بدون لبه و نمایشگر کشیده ۱۸:۹ دارند.

شرکت شیائومی از مدتی پیش، به عرضه میان‌رده‌های جدیدش از سری Redmi 5 اشاره می‌کند. گوشی‌های جدید سری Redmi به این دلیل حائز اهمیت هستند و می‌توان آن‌ها را از نسل‌های متمایز خواند که نمایشگر بدون حاشیه دارند.

چینی‌ها به‌تازگی از گوشی میان‌رده Redmi 5 و Redmi 5 Plus به صورت رسمی در چین رونمایی کرده‎‌اند. گوشی‌های جدید شیائومی، جدا از اینکه حاشیه‌های باریکی دارند؛ به صفحه‌نمایش کشیده ۱۸:۹ مجهز شده‌اند.

همان‌طور که از نام شیائومی Redmi 5 و Redmi 5 Plus پیداست، این دو مدل در اندازه نمایشگر با یک‌دیگر متفاوت هستند. البته تفاوت در میان‏رده‏های شیائومی، تنها به اندازه صفحه‌نمایش خلاصه نمی‌شود و در مجموع می‌توان گفت که Redmi 5 Plus محصول قدرت‌مندتری نسبت به نسخه استاندارد است. شرکت شیائومی، گوشی Redmi 5 را به یک صفحه‌نمایش ۵٫۷ اینچی مجهز کرده است؛ با وجود اندازه زیاد نمایشگر، رزولوشن صفحه‌نمایش HD + (یا ۷۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل) است. نسخه «پلاس» میان‌رده‌ی سازنده‏ چینی از نمایشگر ۵٫۹۹ اینچی IPS LCD استفاده می‏کند که رزولوشن Full HD + (یا ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل) برای آن انتخاب شده است.

شیائومی، نسخه ۵٫۷ اینچی میان‎رده جدیدش را به پلت‌فرم موبایل اسنپدراگون ۴۵۰ مجهز کرده است که از هشت هسته پردازشی Cortex A53 استفاده می‎کند. در این تراشه، حداکثر سرعت کلاک هسته‏‌های پردازشی به ۱٫۸ گیگاهرتز می‏رسد و برای پردازش محتوای گرافیکی نیز، شرکت کوالکام از واحد پردازشگر گرافیکی Adreno 506 بهره برده است. پشتیبانی از بلوتوث ۴٫۱ نیز از دیگر مشخصات میان‌رده جدید چینی‌ها است.

برخلاف Redmi 5، نسخه «پلاس» تراشه اسنپدراگون ۶۲۵ را به همراه دارد که بر مبنای فرآیند ساخت ۱۴ نانومتری شکل گرفته است. این تراشه با هشت هسته پردازشی Cortex A53 همراه شده است که فرکانس هسته‏‌های پردازشی، به ۲ گیگاهرتز می‎رسد. واحد پردازشگر گرافیکی Adreno 506 نیز پردازش محتوای گرافیکی را در چیپ‏ست اسنپدراگون ۶۲۵ کوالکام امکان‌پذیر کرده است.

یکی‌دیگر از تفاوت‎هایی که گوشی Redmi 5 با Redmi 5 Plus دارد، مربوط به ظرفیت باتری آن‎ها است. گوشی ۵٫۷ اینچی جدید شیائومی از سری Redmi 5 از یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند؛ در حالی‌که نسخه ۵٫۹۹ اینچی آن به یک باتری بزرگ‌تر ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است. شیائومی مدعی است گوشی Redmi 5 می‎تواند به لطف باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت خود تا دو روز روشن باقی بماند؛ مدت زمان استندبای با یک‌بار شارژ کامل باتری به ۱۲ روز می‎رسد. نسخه «پلاس» نیز به لطف باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت خود، تا دو روز قابل استفاده است و در حالت استندبای نیز، شارژ باتری برای ۱۷ روز پاسخ‌گو است.

شرکت شیائومی، گوشی Redmi 5 را به دو گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز کرده است؛ این مدل به قیمت ۱۲۰ دلار فروخته می‎شود. نسخه دیگر میان‎رده ۵٫۷ اینچی شیائومی با سه گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه، ۱۳۵ دلار قیمت‏‌گذاری شده است. گوشی Redmi 5 Plus نیز در دو مدل با سه و چهار گیگابایت رم عرضه خواهد شد؛ نسخه پایه با سه گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه، تنها ۱۵۰ دلار قیمت دارد و برای خریداری مدل دیگر با چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه، باید مبلغ ۱۹۵ دلار را پرداخت کنید.

گوشی‌های جدید شیائومی از یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل ۱٫۲۵ میکرون استفاده می‎کنند؛ برای عکاسی سلفی نیز، سنسور ۵ مگاپیکسلی برای آن‌ها درنظر گرفته شده است. برای اینکه بتوانید در محیط‌های کم‌نور، عکس‌های سلفی مناسب بگیرید؛ فلاش LED نیز در کنار سنسور ثانویه ۵ مگاپیکسلی گوشی قرار دارد. در پنل پشتی نیز، شرکت شیائومی از حسگر اثرانگشت بهره برده است. سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ روی گوشی‌های جدید شیائومی Redmi 5 و Redmi 5 Plus اجرا می‌شود؛ رابط‌کاربری نیز با رام اختصاصی MIUI 9 شخصی‌سازی شده است. هر دو مدل از تاریخ ۱۲ دسامبر در چین عرضه خواهد شد؛ زمان عرضه آن‌ها در بازارهای دیگر مشخص نیست.

Call Now Button